הממשלה הודיעה היום (שני) כי פרופ' רון שפירא הוא יהיה זה שיחליף את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק בדיונים בבית הדין הבינלאומי בהאג, בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בטענה לביצוע רצח עם בעזה.

בליכוד מאותתים לנתניהו? ״שלושת הח״כים האלה ראויים לתפקיד ראש הממשלה״
אב החטוף פונה לסינוואר: "עזוב את נתניהו, בוא נעשה עסקה"

בחודש ינואר האחרון כתב שפירא בחשבון הפייסבוק שלו כי "אני מקווה שברור שנשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, נשלח על ידי מדינת ישראל לשמש שופט בגוף שכמעט כל תושבי מדינת ישראל היהודים וכל הצמרת המדינית שלה חושבים שהוא איננו ראוי לשום מידה של אמון. הקונצנזוס בישראל הוא שהגוף הזה ממחיש ומביא לידי קיצוניות את כל פגמי השיח המשפטי באשר הוא שם".

"חוסר יושר אינטלקטואלי, שימוש מניפולטיבי בהגדרות רב-משמעיות, כלים מגושמים מדי לבדיקת עובדות והפרכת שקרים והסוואת אינטרסים זרים של השופטים עצמם במלל הנחזה בכזב כנייטרלי", הוסיף, "הנשיא ברק בוודאי חפץ בכל מאודו בטובת מדינת ישראל, ויש לקוות שכשרונו העצום יועיל לה. אך העובדה ששלחנו לשם בעל מקצוע מיומן, שאנחנו משוכנעים בהזדהות שלו עם האינטרסים של כולנו, לא נובעת מכבוד שאנחנו רוחשים לקבלת החלטות באופן כזה".

אהרן ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אהרן ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, לפני חודש הודיע השופט כי התפטר מבית הדין בהאג מסיבות אישיות משפחתיות. ברק סבר שאין בסיס לכאורי להאשמות של דרום אפריקה כאילו ישראל מבצעת מעשים של רצח עם כנגד הפלסטינים. בדעת מיעוט הבהיר ברק כי דרום אפריקה ״ביקשה לייחס להבל את פשעו של קין״.

עוד ציין כי לא הובאה כל ראיה ממשית לכך שישראל פועלת בניגוד לאמנה למניעת השמדת עם. עוד ציין ברק כי "לגבי נתוני הרוגים, פצועים ונזק לתשתיות, משמיט בית המשפט את ציון העובדה כי נתונים אלה מגיעים ממשרד הבריאות של עזה, שבשליטת חמאס. הם לא נתונים של האו"ם.