בכנסת התקיים היום (שלישי) דיון מיוחד של ועדת המשנה לענייני מודיעין, שירותים חשאיים ושו"נ (שבויים ונעדרים) בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו שהעניק סקירה ביטחונית מיוחדת לחברי הוועדה.

החלטה שנשמרה שבועיים בסתר: פרטים חדשים מחיבור החשמל לעזה
מכונת ה"הפייק" של מירי רגב ממשיכה להיחשף: כך זה נראה

מדובר בפורום מצומצם מאוד של חברים מתוך ועדת חוץ וביטחון, שכולל שישה חברים בלבד שנחשפים למידע המסווג ביותר במחינה מודיעינית, לעיתים אף יותר משרי הקבינט המדיני-ביטחוני, ומשמשת בין היתר כגוף פיקוח על גופי המודיעין והשירותים החשאיים כמו המוסד והשב"כ. 
הוועדה עצמה מתכנסת בחשאיות, והפרוטוקולים שלה אינם מתפרסמים ברשומות. כמו כן, כל דיווח על פעילות ועדת המשנה טעון אישור של הצנזורה הצבאית.

למעט היו"ר אדלשטיין, עד כה היו חברים בוועדה 5 חברים: דני דנון (הליכוד), גדעון סער (הימין הממלכתי), ינון אזולאי (ש"ס), רם בן ברק (יש עתיד) שרון ניר (ישראל ביתנו). עם עזיבתו של דנון את הכנסת, לחברות בוועדה המסווגת נבחר גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי). כך שנכון לעכשיו יש יותר חברים מטעם סיעות האופוזיציה בוועדה זו.

נתניהו (צילום: הדס פרוש)
נתניהו (צילום: הדס פרוש)

ועדות המשנה של חוץ וביטחון הוקמו כבר בשנות ה-80 בעקבות הדלפות מהוועדה הראשית, אז החליט יו"ר הוועדה דאז להקים "כמה ועדות משנה, בהרכב מוגבל כדי לדון ביתר פירוט ועומק בסוגיות רגישות הנתונות לאחריותה של הוועדה", זאת מבלי להסתכן בהדלפות.

לאורך השנים היו מקרים בודדים של פרסומים פומביים מטעם הוועדה כמו דו"ח על פרשת פולארד (1987), התייחסות פומבית של הוועדה לסוגיית החזרת אל"מ (מיל') אלחנן טננבוים שנחטף ע"י חיזבאללה (2003). גם בתקופת הקורונה בשנת 2020 הוועדה התעסקה בנושא הסמכת השב"כ לסייע במאבק בנגיף הקורונה ואף פתחה את דיוניה באופן חריג לציבור, עם נציגים של ארגוני אזרחיים ומומחי פרטיות שיכלו להביע את עמדתם בהסמכת השב"כ לעקוב אחר חולים.