שר התקשורת שלמה קרעי פרסם ציוץ היום (רביעי) ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) ובו תקף את כלי התקשורת לאחר שהודיע, כי יקדם חוק להסרת המגבלות על הרדיו האזורי. "הם משתגעים שמזיזים להם את הגבינה. אבל הגבינה של הציבור - לא שלהם", כתב.

השר סמוטריץ' מתפוצץ על צה"ל: "סינוואר לא מתרשם מהכרזות"
כיממה לאחר האסון בהודו: נחשף תיעוד מזעזע מהזירה | צפו

"הם מקבלים תקציב של כמיליארד בשנה ורוצים לשלוט גם בכסף של השוק הפרטי", המשיך. "אמשיך לעשות את השינויים שהציבור כל כך רוצה. יותר ערוצים. פחות כסף. תחנות הרדיו האזוריות יוכלו בקרוב בעזרת השם לשדר בכל הארץ: גלי ישראל, קול חי, קול ברמה, דרום, צפון, ועוד".

כזכור, זמן קצר לאחר עליית ערוץ i24news לאוויר, השר קרעי הודיע כי הוא מתכוון להשלים את חקיקת הרפורמה בחוק השידורים (״פחות כסף - יותר ערוצים") הכוללת גם את ביטול הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין - עם תום פגרת החורף. מדובר בערוץ שקידם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעשור האחרון.

שלמה קרעי תוקף את המחנה הממלכתי (צילום :ערוץ הכנסת)

כתב 'וואלה' דוד ורטהיים פרסם, כי בדיון ממנו נעדר מציע ההצעה קלנר, השר קרעי הצהיר שיביא תזכיר חוק ממשלתי בעוד שבועיים לוועדת השרים, ויצמיד את תזכיר החוק להצעה של קלנר. בכך, עוקף קרעי למעשה את תהליך החקיקה הממשלתי שמצריך עמדה של הייעוץ המשפטי של הממשלה.

ברגע שהחוק יעבור, התאגיד (שממומן מכספי ציבור) יצטרך לשלם על כל המערך של עידן+ בלי השתתפות הגופים המסחריים. הטענה של משרד התקשורת היא שההסדר הזה בעוד שנתיים יביא לחיסכון אדיר לציבור, אך הסכומים ונוסח ההצעה החדשה שכוללת את ההבטחה לחיסכון - לא הובאה לדיון.