שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אלי כהן הגיע אתמול לביקור במטולה לפגישה עם ראש המועצה דוד אזולאי. השר הגיע עם מנכ״ל משרדו יוסי דיין, יו״ר חברת החשמל מאיר שפיגלר, יו״ר דירקטוריון נגה סמי תורג׳מן וגורמי מקצוע מהמשרד. בפגישה הוחלט בין השאר על הטמנת קווי מתח החשמל במטולה בסיום המלחמה. 

"הגעתי לביקור במטולה, היישוב הצפוני ביותר במדינת ישראל, יחד עם חברי ראש המועצה דוד אזולאי", אמר כהן. "מאז תחילת המלחמה אני מסייר בצפון לא מעט, ונפגש עם ראשי המועצות. לנו, ממשלת ישראל, יש את האחריות לטיפול בבעיות של יישובי ותושבי הצפון".

פיגוע דקירה בקניון בכרמיאל: שניים נפצעו באורח אנוש וקשה | תיעוד האירוע
"נביא את שורש המסקנות של ה-7 באוקטובר": התוכנית החדשה של צביקה יחזקאלי

"אני רואה את הרחובות הריקים כאן במטולה, ואת הבתים ההרוסים ואומר בצורה הברורה ביותר: הגיע הזמן לגבות מחיר כבד מלבנון, כדי שנוכל להחזיר את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם".

"אני קורא לנסראללה להסתכל טוב טוב על התמונות מרצועת עזה. אם הוא לא יסיג את כוחותיו מהגבול עם ישראל, הוא יביא חורבן על לבנון, וסבל גדול לתושבים. מלחמה בצפון תהיה קשה, אבל היא תהיה קשה שבעתיים לתושבי לבנון. כלל הגורמים בישראל ערוכים לכל תרחיש, אך אם בישראל תהיה הפסקת חשמל של שעות, בלבנון תהיה הפסקת חשמל של חודשים", הוסיף.

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי: "זה לא מובן מאליו שהשר אלי כהן הגיע יחד עם צוות גדול כדי לסייע למטולה ביום שאחרי. אני מקווה שנצא לדרך חדשה ומטולה תשגשג ותפרח".