שלושה חודשים אחרי שמינה את הוועדה הציבורית שהוקמה לגבש מנגנון סיוע עבור נפגעי אירועי ה-7 באוקטובר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי בשבוע הבא יוגשו מסקנות הוועדה. בדבריו במליאת הכנסת היום (רביעי) אמר סמוטריץ' שהוא מאמין שמסקנות הוועדה יתקבלו ויאושרו תוך זמן קצר.

חיזבאללה סימן את הנקודה הרגישה של ישראל: זה היעד שנסראללה תקף הכי הרבה

כזכור, הקמת הוועדה מגיעה בהמשך לדיונים רבים שהתקיימו בנושא בוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) ואחרי לחץ של ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) בנושא זה, אחרי שמיעת עדויות רבות של משפחות הנפגעים הרבים שנותרו ללא מענה ראוי מצד מוסדות המדינה.

מטרת הקמת הוועדה הייתה לבצע מיפוי של האוכלוסיות השונות אשר נפגעו ב-7 באוקטובר והמענים שקיימים עבור כל קבוצה. כמו כן, הוועדה תמליץ על סיוע ייעודי עבור נפגעי אירועי ה-7 באוקטובר תוך מתן דגש על מתן הכלים לקבוצות השונות להשתקם ולשוב להשתלב בחברה באופן מיטבי, תוך דגש מיוחד על קביעת הקלות במתן הסיוע לנפגעים על מנת שלא יתקלו בבירוקרטיה.

בצלאל סמוטריץ' (צילום:  חיים גולדברג, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

עם הקמת הוועדה אמר שר האוצר סמוטריץ אמר: "אנו מקימים עכשיו ועדה ציבורית שתטייב את המענים ותדייק אותם עבור אוכלוסיית נפגעי הטבח וסביבתם. אני רוצה להודות לחברי הוועדה על הסכמתם לקחת חלק בדיונים משמעותיים וחשובים לנפגעים רבים ואני מקווה כי בכוחות משותפים ובשיתוף פעולה נגבש בהקדם סל סיוע משמעותי שיוכל לסייע למי שנפגעו להתמודד עם הקושי ולהמשיך קדימה. זה חלק מהניצחון שלנו".

בראשות הוועדה הציבורית עומד פרופ' אביעד הכהן, נשיא המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. וחברים בה פרופ׳ שלמה מור יוסף (יו"ר קופת חולים לאומית שירותי בריאות ובעבר מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, מנכ"ל הביטוח הלאומי, ומנהל בית החולים הדסה) מור שטרן, כלכלנית בריאות בכירה בקופת חולים מכבי שירותי בריאות ונציגי הממשלה והמוסד לביטוח לאומי סגנית הממונה על התקציבים נועה היימן, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד אביטל סומפולינסקי, וראש אגף נפגעי פעולות איבה בביטוח הלאומי, ענבר דוד.