מלחמת חרבות ברזל: אופטימיות זהירה נרשמה אמש באשר לתשובת חמאס למתווה עסקת החטופים, זאת כשעל פי גורם ביטחוני מדובר בהצעה הטובה ביותר שעלתה על השולחן עד עכשיו. אלוף (מיל') יעקב עמידרור, עמית בכיר במכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון ולשעבר ראש המל"ל, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו בתוכניתם ב-103FM והתייחס לדברים.

מפתיעים מתחת לקרקע: התרגילים שצה''ל מפתח כדי להתגבר על תכסיסי החמאס
הותר לפרסום: סרן רואי מילר נפל בקרב ברצועה, שניים נפצעו קשה

בפתח הראיון אמר: "כשמדברים על סיום השלב הראשון, זה לא שכל המחבלים של חמאס הושמדו. אך כמערכת, זה כנראה שאנחנו מאוד קרובים לסיום השמדת המערכת. עדיין יישארו 20 אלף, 30 אלף מחבלים עם נשק, מדי פעם יירו טיל שנותר להם באיזשהו מקום, אך הם לא חיים במערכת. הלכנו לבית חולים שיפא חודשיים אחרי שיצאנו מצפון עזה, חזרנו לשם".

"בפעם הראשונה לקח לנו חודשיים להגיע עם 2.5 אוגדות, בפעם השנייה עם 2 גדודים", המשיך. "סיום השלב הראשון אומר שעוברים לשלב הבא, בו חוזרים מדי פעם לעזה, וצה"ל לא צריך להילחם מתחת לקרקע, הוא חוזר למטרות מאוד ברורות".

חטיבה 7 במרחב שג'אעיה‎ (צילום :דובר צה"ל)

"עסקת החטופים לא קשורה לכל מה שאמרתי. במובן הזה שחמאס יקבל אותה או לא לפי איך שהוא יעשה את הערכת המצב שלו. ברגע שחמאס יגיע למסקנה שעדיפה לו הפסקת אש, אף אחד בעולם לא יודע את זה. מה אנחנו עושים? מסתכלים על התגובות שלהם, וכנראה שעכשיו הוא הגיע לנקודה בה עדיפה לו הפסקת אש. לכן אנחנו לא יודעים האם התשובה הזו אמיתית, האם הוא ביותר לחץ ומוכן לקבל את מה שלא היה מוכן לקבל לפני חודש, או שכל זה מטרתו רק לערער עוד יותר את החברה הישראלית", הוסיף. 

לאחר מכן אמר: "אני חושב שאנחנו לא צריכים להסכים לסיום הלחימה. אנחנו יכולים להסכים להפסקה ארוכה של הלחימה, כמה שצריך בשביל לשחרר את החטופים, חודשיים שלושה, אני לא חושב ששנה. אנחנו צריכים להפסיק להפסקה ארוכה תמורת שחרור החטופים, ולחזור אחרי זה ללחימה במצב שונה לגמרי. נצטרך להילחם אחרת. מדינת ישראל החליטה שהיא עובדת על שתי מטרות במקביל: חיסול היכולת הצבאית של חמאס, בזה עשינו צעדים ענקיים, במקביל שחרור החטופים".

"אם לצערי משימה אחת הצליחה פחות, שחררנו חלק מהחטופים, צריך להמשיך בלחץ הצבאי כדי לוודא שלפחות את אחת המטרות נשיג", המשיך. "סינוואר מחליט אם לשחרר או לא, עם כל הכבוד להפגנות פה. ברגע שיש אפשרות לשחרר את החטופים, צריך לעצור עם משימת חיסול הכוח הצבאי של חמאס".

"הודעת חיזבאללה באשר להפסקת אש בדרום: זה מעשה רמייה, כי חיזבאללה הודיע שאם תתחדש הלחימה בעזה הוא ימשיך לירות. הסדר כזה עם הצפון הוא הסדר זמני", הוסיף לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm