הבוקר (חמישי) נפתח יומה ה־272 למלחמה הקשה, זאת על רקע קבלת תשובת חמאס למתווה העסקה, וחילוקי הדעות בין חברי הקואליציה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה. השר לענייני מורשת עמיחי אליהו שוחח עם ניסים משעל וגאולה אבן־סער בתוכניתם ב-103FM והביע את דעתו על הדברים.

עסקת חטופים תצא לפועל? העקרונות שמנחים את המתווה הנוכחי | דיווח
יעקב עמידרור משנה מנגינה: "צריך להסכים להפסקה ארוכה תמורת חטופים"

בפתח הראיון אמר: "לסמוך על אופטימיות מול חמאס זה לחזור לחטאי אוסלו וההתנקות. האופטימיות היא לסמוך על עצמנו, על העם. אנחנו רוצים שהשבויים, הנעדרים והחטופים יחזרו כמה שיותר מהר, ובמקביל לשמור על הביטחון של מדינת ישראל, על הילדים של החטופים שיחזרו, על היכולת שלנו להמשיך לקיים פה מדינה. אנחנו לא סומכים על שיקול דעתו של אף אחד שתמך בגירוש גוש קטיף ונתן לחמאס להתעצם, אנחנו סומכים של שיקול דעתה של עוצמה יהודית". 

"אנחנו לא ניתן לחמאס להמשיך להתקיים", המשיך. "לא ניתן למלחמה הזו להסתיים בלי ששברנו את היכולת של ארגוני הטרור. מה לא פשוט בזה? כל מי שיש לו תפיסת עולם מעוותת שרוצה לדאוג לתנאי האסירים בבתי הכלא, כל מי שמדגדג אותם צריך ללכת הביתה ולהביא למדינת ישראל לוחמים שרוצים לנצח".

חטיבה 7 במרחב שג'אעיה‎ (צילום :דובר צה"ל)

"יש גנרלים שמפחדים מהצל של עצמם, אני לא רוצה לנקוב בשמות. שיעשו בדק בית מי אותם קצינים שמפחדים להפחיד את האויב ומפחדים להכריע. יש אחריות ויש אשמה. יש אחריות ישירה ויש עקיפה. התרענו במשך שלושה עשורים שמי שימסור חלקים מארץ ישראל יביא לפה טילים על תל אביב ואסון כמו שלא דמיינו. שלושה עשורים צרחנו, בכינו, ואפילו גירשו אותנו מהבתים שלנו", הוסיף. "צריך לפטר את היועמ"שית, היא לעומתית לממשלה", הדגיש בסיום. "במקרה הזה, זה מקרה מובהק בו יש שיתוק של המערכת". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm