אחרי הפרסום במעריב ביום שלישי על העובדה שהאיחוד בין מפלגות מרצ והעבודה לא יהיה מלא כפי שניסה יאיר גולן להציג, והכחשה של מפלגת העבודה לדיווח, בהסכם המלא בין המפלגות מופיע במפורש שלא מדובר במיזוג של המפלגות.

ספינה שממשיכה לשקוע: בכיר נוסף עוזב את חדשות 13
צבי יחזקאלי מזהיר: "עכשיו אנחנו צריכים לרדת למקלטים"

לידי מעריב הגיע המסמך שמוכיח כי לפי סעיף "האיחוד" בהסכם, נכתב מפורשות: "איחוד פוליטי של מפלגת העבודה הישראלית ומרצ על פי הוראות הסכם זה ומבלי שיהיה בכך מיזוג של שתי המפלגות לכדי תאגיד אחד מפורש או במשתמע".

בנוסף, בסעיף אחר סוגיית השארת מימון המפלגות הנפרד של מרצ, כפי שנחשף במעריב: "הצדדים יגישו רשימת מועמדים משותפת, במסגרתה ייכלל נציג אחד בלבד מטעם מרצ ומרצ תהיה זכאית לקבל בגינו מימון. נציג זה ישובץ באחד מן המקומות עד מקום 4".

לפי גורמים במפלגת העבודה גם אם בבחירות הקרובות אכן המפלגות ירוצו יחד, נשארת הפלטפורמה של מרצ ולפיכך לא יימנע מהם בעתיד להתמודד בנפרד, וזאת אחרי שכבר יזכו למימון מפלגות נדיב לכסות את חובות הענק שלהם לכנסת.

בהסכם אמנם מצויין שבעת הגשת הרשימה לכנסת ה-26 זה לא ייחשב "צירוף מפלגות" שיכול לאפשר לאותו נציג מרצ להתפלג מהרשימה בסיעה עצמאית, אך ממילא יש אפשרות חוקית לשליש סיעה לעשות זאת - כך שאם תתגבש קבוצה כזו של חברי כנסת, לא תהיה להם שום מניעה לפצל את הסיעה.

המסמך של מרצ והעבודה (צילום: ללא)
המסמך של מרצ והעבודה (צילום: ללא)

המסמך של מרצ והעבודה (צילום: ללא)
המסמך של מרצ והעבודה (צילום: ללא)

כזכור לפי ההסכם בעשירייה הראשונה מובטח לפחות 2 מקומות לאנשי מרצ, ראש הרשימה יאיר גולן עצמו (בעברו חבר מרצ) ועוד מתמודדים שיכנסו בצורה עצמאית, ולא מן הנמנע שייווצר לפחות שליש מהרשימה שיהיו בפועל אנשי מרצ, ואלו יוכלו להקים סיעה עצמאית.

יאיר גולן בכנס מעריב (צילום :GO LIVE)

היום הייתה אמורה ועדת החוקה של מפלגת העבודה להתכנס לדון בהסכם שגובש מול מפלגת מרצ, אך ישיבה זו נדחתה ליום ראשון בשעות הערב, לאור הדרישה של חברי הוועדה לקבל יותר זמן לעיין בהסכם ולגבש את דעתם.