ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה התכנסה היום (חמישי) במשרד רה"מ בירושלים. בפתח הדיון, הוצג לראש הממשלה נתניהו ולשרים סטטוס התקדמות החקיקה של רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל".

רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" בתחומי המזון, תמרוקים ומוצרי חשמל, אושרה לאחרונה בוועדה. כעת היא נמצאת בהכנה לקראת קריאה שנייה ושלישית בכנסת וצפויה לעבור עד סוף המושב. במהלך הדיון שהתקיים היום אישרה הוועדה פה אחד את הצעת ראש הממשלה נתניהו, שר הכלכלה ברקת ושר האוצר סמוטריץ' וקבעה שלראשונה, התקינה האירופית תחול באופן אוטומטי ותגבר על כל תקן ישראלי קיים.

לאחר חשיפת מעריב: הסעיף במסמך ״האיחוד״ שמשאיר את מרצ בחיים
אומ"ץ קוראת לבטל את פגרת הקיץ של הח"כים: "אין חרפה גדולה מזו"

החקיקה תאפשר ייבוא של עשרות מוצרי צריכה כגון: חיתולים, אבקות כביסה, נוזל לניקוי כלים, מחשבים, מוצרי חשמל ביתיים, טלפונים ניידים, טלוויזיות, מחשבים, מכשירי מטבח, תנורי בישול, עגלות ומיטות לתינוקות, צעצועים, מכונות ומייבשי כביסה, כלי זכוכית וקרמיקה, משחות ניקוי, מנורות ועוד, ובנוסף תבטל מגבלות קיימות על השימוש במוצרים הללו בענף הבניה, התעשייה וענפים נוספים.

ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הממשלה הזאת העבירה חוק היסטורי, שמה שטוב לאירופה טוב לישראל. זה אומר שבמזון ותמרוקים ובדברים אחרים - בעצם פתחנו את השוק. עשינו את זה גם בתחומים אחרים, אבל יש חור, יש לאקונה. אלו שכבות שכבות של בירוקרטיה במהלך השנים שאנחנו רוצים לתקן אותן עכשיו בתהליך שאנחנו נקדם כדי לאפשר ייבוא מוצרים לתינוקות, מוצרי חשמל וייבוא מוצרים אחרים, שיוכלו גם להיות מותקנים במדינת ישראל. כמובן התחרות תוריד מחירים בתחומים רבים נוספים".