שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות מטעם מפלגת הציונות הדתית, אורית סטרוק, שוחחה הבוקר (שישי) עם רון קופמן ונדב העצני ב-103FM והתייחסה לעסקת החטופים המסתמנת.

בפתח דבריה התייחסה לכך שכ-15,000 לוחמים לא נקלטו במילואים: "הנתונים נמסרו בתשובה לשאלה שלי. ביקשתי לקבל לוח זמנים להכנסתם של 15,000 האנשים האלה לשירות כדי להקל על המילואמניקים שכבר נמצאים בסבב שלישי של מילואים. התניתי את ההצבעה שלי על הארכת גיל הפטור לאלה שכן משרתים, עד שיאמרו לי מה לוח הזמנים, ולא היה לוח זמנים. לא ארפה מזה, משום שאין ברירה, ואנחנו זקוקים לכמה שיותר כוח אדם. לא קיבלנו תשובות מספקות, ואני מתכוונת להעלות את זה שוב בישיבת הממשלה ביום ראשון. באותה נשימה נאמר לנו ש-70,000 באו ביוזמתם ונקלטו, וכך צריך".

חבר יש עתיד באמירה קשה על מתנדבי זק"א: "משחקים במשחקי שקים"
בן גביר הטיח בנתניהו: "בסוף תישאר לבד" | העימות הסוער בקבינט

"בימים שלפני יום העצמאות האחרון התבשרנו שהרשות הפלסטינית הצליחה להעביר החלטה באו"ם שמאפשרות לה סמכויות ויכולות של מדינה", ציינה סטרוק, "התבקשנו להצביע בעד החלטה שמתנגדת להחלטה של עצרת האו"ם. אמרתי שלא מספיק שנעסוק רק במגננה. הרשות מנהלת נגדנו מהלכים מדיניים ומשפטיים חמורים ביותר, גם באו"ם וגם בהאג ובמקומות אחרים. זה בלתי מתקבל על הדעת. בסופו של דבר הגענו להחלטות היסטוריות, כי בפעם הראשונה אנחנו עושים משהו כדי להשיב להם כגמולם".

בנוגע לאפשרות של סנקציות כנגד הרשות הפלסטינית אמרה: "באופן פרסונלי לראשי הרשות הפלסטינית – שלילה של אישורים והטבות, הגבלות תנועה, מניעת יציאה מהארץ. נתחיל לאכוף עליהם עבירות הסתה. בכל יום שישי כל הדרשנים במסגדים מקבלים דף הסתה שמוציא להם שר ההקדשים הפלסטיני, והאדם הזה חסין. הרשות אמרה לפני שנים שהחלוקה לשטחי A, B ו-C מתה. עשינו צעד שבו מדינת ישראל נוטלת לעצמה סמכויות שבהסכמי אוסלו נמסרו לרשות הפלסטינית. אני מתחילה לאכוף עבירות של פגיעה באתרי מורשת ובאיכות הסביבה. בגוש עציון למשל הרשות בונה עיר במקום שבו צריכה להיות שמורת טבע".

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן (צילום: רויטרס)
יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן (צילום: רויטרס)

"אני מקווה מאוד שההצעה שכן על הפרק לא תקודם", הדגישה בנוגע לאפשרות של עסקת חטופים, "כי בראש ובראשונה היא מפקירה את הרוב הגדול של החטופים תמורת שחרור מסיבי ועצירת הלחימה. היא כוללת גם יציאה ממסדרון נצרים, שזה האלמנט הכי חשוב שיש לנו בתוך הרצועה אל מול החמאס, ולאפשר לעזתים לחזור. אחרי שנקבל את המספר הקטן הזה של חטופים, חיים או מתים, כל יתר החטופים שלא מוגדרים הומניטריים לא ישוחררו".

בסיום אמרה: "זה אומר שדמם של חיילנו נשפך לשווא. העסקה לא מצילה את רוב החטופים. הפוך: היא מתנה את הצלתם בכניעה ונסיגה מוחלטת. זה אסון לכל מדינת ישראל וזה לא יקרה. אתמול הייתי בניחום אבלים אצל משפחת אחד החיילים שנפלו. כשסיימנו את השיחה ואת ההתרשמות העמוקה מהדמות של הבחור שנפל, אחד מבני המשפחה רץ אחריי ואמר לי: רק אל תיכנעו".