בעקבות המחסור בכוח אדם בצה"ל בשל המלחמה, דיון בנושא הארכת שירות החובה בצה"ל לחיילים, התקיים היום (ראשון) בממשלה. גלנט אמר: "האיום גובר. מאיפה אתם מתכננים שנביא חיילים? איך אתם רוצים שצה"ל ימשיך להילחם?". 

שר התקשורת קרעי ענה לו: "איך את הארכת השירות הסדיר אתה מסכים להעביר שלא בהסכמה רחבה ובחוק הגיוס אתה מתעקש על ההסכמה של גנץ?". 

שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גלנט הגיב: "ביטחון ישראל נמצא מעל הכל. ביטחון ישראל זה לא פוליטיקה. ביטחון הוא התנאי לקיום שלנו. יש הבדל בין הצורך לגייס חיילים לבין הצורך לפטור אנשים משירות". 

קרעי השיב: "החוק חשוב לכולנו. אבל את זה שר הביטחון מוכן להעביר גם בלי האישור של גנץ. אבל חוק אחר שגם צפוי לגייס חיילים, שאם לא יעבור, יגרום למלחמת עולם, בין היתר בגלל החוק הזה, ויביא להפלת הממשלה, מה שיפגע בביטחון המדינה ויתן ניצחון סינואר. הסכמה רחבה זה שם קוד לתת לגנץ מפתח להפלת הממשלה". 

מה צפוי לנו? אלה ההשפעות המידיות של פסק הדין על חוק הגיוס
חוק הגיוס: גורמים בממשלה מסרו כי "יידחה למושב החורף"

השרה גילה גמליאל שאלה: "זה מה שיש לנו להגיד?", קרעי השיב לה בבוטות: "כבר יצאת בטריקת דלת, את מוזמנת לצאת שוב". השר אלי כהן הוסיף: "אני מסכים עם השר קרעי. צריך להעביר את החוקים ביחד". השרה סילמן הגיבה: "מסכימה. בממשלה הקודמת שהייתי בה, אף אחד לא חיפש הסכמה רחבה. גם לא שר הביטחון גנץ". 

גילה גמליאל (צילום: אבשלום ששוני)
גילה גמליאל (צילום: אבשלום ששוני)

שר הביטחון אמר: "מול האיום הגובר בצפון מסרבים להאריך את שירות הסדיר; מול הטרור ביו"ש- מסרבים להאריך את גיל הפטור ממילואים; 
למול התוקפנות האירנית- עושים פוליטיקה במקום להגיע להסכמות". 

שר האנרגיה אלי כהן הגיב לו: "אני פונה אלייך שר הביטחון שתקדיש את אותה האנרגיה שאתה מקדיש להארכת השירות ל-36 חודשים בשביל להעביר את חוק הגיוס". 

השר אלי כהן (צילום: אבשלום ששוני)
השר אלי כהן (צילום: אבשלום ששוני)

השרה סילמן נתנה סקירה מרתקת משלה על איך חוק הגיוס קודם בממשלת בנט-לפיד, בה שימשה כיו"ר הקואליציה ואמרה: "כל אלה שהיו חברים בממשלה הקודמת הם צבועים, יום הם תוקפים את אותו החוק שקידמו בכל הכוח בממשלה הקודמת. כשהייתי יו"ר הקואליציה הובלתי את חוק הגיוס, אותו החוק בדיוק, כולם היו בעדו והיום הם פתאום נגד". 

בשלב הזה השרה סילמן פנתה לשרים החרדים: "תביאו את הקדושה לצה"ל. אתם צריכים להיות בתפקידים בכירים, כולל במטכ"ל". גלנט הגיב: "בשביל להיות רמטכ"ל, צריך להתחיל מטוראי".