הצעת החוק של חברי הכנסת דן אילוז ורון כץ הקוראת לבטל את החסינות לאונר"א בעקבות פעילות תומכת הטרור של הארגון. כרגע, כל פעם שמנסים לאכוף חוק נגד אונר"א, הם נהנים מחסינות. הצעת החוק מבקשת לבטל את המצב בו ארגון תומך טרור נהנה מחסינות. ההצעה תעלה בקרוב לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

בחודשים האחרונים, בעקבות אירועי הטבח של יום כ"ב בתשרי התשפ"ד (7 באוקטובר 2023), כניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה והשתלטות על מסמכים רבים מבסיסי חמאס ומשרדי אונר"א, התגלה כי עובדי אונר"א רבים שיתפו פעולה על ארגון הטרור חמאס ועם הרוצחים והטרוריסטים שפלשו ליישובי עוטף עזה בשביעי באוקטובר. לפי הערכות שפורסמו ביום 29 בינואר 2024 בעיתון וול-סטריט ג'ורנל, אחד מכל עשרה עובדי אונר"א קשור לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי, סך הכל כ-1,200 עובדים. 

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ דן אילוז: "הצעת החוק הזו תאפשר לנו לאכוף את החוק נגד אונר"א. זהו חוק חיוני לביטחוננו הלאומי. אחרי השביעי לאוקטובר, אסור לנו להמשיך כאילו כלום לא קרה. אנחנו לא יכולים לתת לאונר"א לפעול נגדנו בלי חשש. אנחנו נלחמים על הביטחון שלנו ועל העתיד שלנו. לדוגמא, המצב כיום הוא שאונר"א לא משלמה ארנונה שזה בפועל סבסוד שלנו לפעילות אונר"א ואי אפשר לשנות זאת כל עוד היא נהנית מחסינות. מדינת ישראל מסתובבת בעולם, מבקשת מהעולם להפסיק לממן את אונר"א, ובעצמה מסבסדת את פעילות אונר"א! זה אבסורד. אנחנו שמים לזה סוף".