מחזקים ומשקמים את חבל תקומה: שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, חנך היום תחנת כוח סולארית קרקעית של חברת "משק אנרגיה – אנרגיות מתחדשות", במושב יכיני שבעוטף עזה, בתחום המועצה האזורית שער הנגב.

פיגוע תודעתי: בצה"ל לא נותרו אדישים לסרטון החריג של חיזבאללה
הכירו את האויב: מפת ארגוני הטרור המלאה ברצועת עזה

הפרויקט הוקדש לזכרם של שבעה חיילים ואזרחים שנפלו בשביעי באוקטובר בסביבת המושב: יזהר חג׳בי, אליצור חג׳בי, זיו חג׳בי, יהונתן חג׳בי, אילן אברהם, רב סרן פלג סאלם, סמל שני רווית חנה אסייג ורב סרן אמיר מנצור נעים. בחנוכת תחנת הכח השתתף גם זכריה חג׳בי, שאיבד 4 קרובים בשביעי באוקטובר, ביניהם נכדו יהונתן.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: השמש ששקעה בשביעי באוקטובר, תזרח מחדש בחבל תקומה, ותהפוך אותו לחבל המשגשג ביותר בארץ. מושב יכיני הוא סמל לאומץ ולתקומה, ותחנת הכח שחנכנו היום, לזכר נרצחי ונופלי השביעי באוקטובר, היא עוד צעד חשוב, חלק מהתכנית שלנו לשיקום ופיתוח חבל תקומה.

אנחנו מביאים לאזור אנרגיה חדשה ונקייה, והופכים אותו לריאה ירוקה. נשקיע פה את כל המשאבים הדרושים כדי שחבל הארץ היפה הזה יפרח וישגשג. זוהי חובתנו כממשלה. בנוסף, הגברת ייצור החשמל באמצעות אנרגיה סולארית תאפשר לצרוך חשמל גם בשעות חירום, ותגדיל את העצמאות האנרגטית של ישראל.

מדובר בפרויקט המחובר במתח עליון בהספק מותקן של כ-68 מגה וואט, המספק כושר ייצור של כ-125 מגה וואט שעה, המשקף צריכת חשמל של כ-16,000 בתי אב. תחנת הכוח תעמוד לרשות חברת ניהול המערכת ותסייע במאמץ לאספקת חשמל באמינות וברציפות. 

משרד האנרגיה והתשתיות פועל לשיקום חבל תקומה, ופירסם תכנית מקיפה, בשיתוף רשות המים, רשות החשמל ובשיתוף מנהלת תקומה במשרד ראש הממשלה, העוסקת בשיקום ושיפור האזור בתחום האנרגיה והמים.

את הפרויקט הקימה חברת "משק אנרגיה – אנרגיות מתחדשות", הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת, הקונבנציונלית וסחר ואספקת חשמל. בתחום פעילות האנרגיה המתחדשת, לחברה פרויקטים בהפעלה מסחרית בהיקף של כ-210 מגה וואט ופרויקטים בהקמה של כ-100 מגה וואט וכ-400 מגה וואט שעה אגירה. בימים אלו מקדמת החברה מגה-פרויקטים שיגדילו משמעותית את היקף ייצור החשמל, כאשר חלק ניכר מהם נמצאים ביישובי עוטף עזה.

אבנר ארד, מנכ"ל משק אנרגיה: "משק אנרגיה גאה לארח את שר האנרגיה במתקן הראשון בישראל לייצור חשמל באנרגיה מתחדשת שהוקם במסגרת ההליך התחרותי של רשות החשמל במתח עליון בעוטף הנגב.  

כבוד השר הסיר את הלוט מהלוח לזכרם של נרצחי השביעי באוקטובר אשר התחנה הוקדשה לזכרם, תחנת הכוח הינה צעד חשוב  בשיקום ופיתוח חבל תקומה. "מתקן יכיני" משתרע על פני קרקעות של מושב יכיני וקיבוץ ארז בשטח של כ- 500 דונם ואנו נמשיך ליזום ולהקים תחנות כוח נוספות באזור שיגדילו את הביטחון האנרגטי של המדינה ואזרחיה. אנו מברכים את השר אלי כהן על הרפורמה שקידם ושמביאה את בשורת התחרות בחשמל למשקי הבית בישראל"