משמר הכנסת אסר הבוקר (רביעי) על דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט שנמצא בשבי חמאס בעזה, להיכנס למשכן שהוצא ממנו בכוח ביום שני, לאחר שהתפרץ לדבריו של בועז מירן אחיו של עומרי החטוף בפתח הדיון וסירב לאפשר לו לדבר, וכן סירב לבקשת יושב ראש הוועדה חבר הכנסת שמחה רוטמן לצאת מן האולם.

אלגרט הוזמן למשכן על ידי חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה), עוכב בכניסה, או אז נמסר לו כי הוא לא יוכל להיכנס. לאחר מכן הוא נכנס לשיחה עם מנכ"ל הכנסת, צ'יקו אדרי, ועזב את המשכן עם סיומה.

בכיר ביטחוני ישראלי לתקשורת הערבית: "ערוכים לפעולה קרקעית בחזית לבנון וסוריה"
"עולמי חרב, לא נתפס": בקיבוץ אורטל בגולן מתקשים לעכל את מות זוג ההורים

גורמים בכנסת אישרו את עובדת הגעתו של אלגרט אל המשכן והדגישו שעם כניסתו הוא נפגש עם מנכ״ל הכנסת, להם היכרות מוקדמת. לאחר הפגישה שהייתה באווירה מכבדת לפי הגורמים, סיים אלגרט את ביקורו וסוכם כי השניים ימשיכו לשמור על קשר.

לאחר התקרית החריגה בוועדת חוקה במהלכה הוצא אלגרט בכוח על ידי סדרני ומאבטחי הכנסת ביום שני נמסר מדוברות הכנסת כי רוטמן הכריז על שתי הפסקות בדיון במהלכן כינה אלגרט את סדרני הכנסת "רוטוויילרים", וסירב לצאת מן האולם. לאחר מכן הכריז רוטמן על הפסקה ואמר כי הדיון יתחדש רק לאחר שאלגרט יצא ויתאפשר למשפחות החטופים לומר את דברם.

דני אלגרט בצעדה למען הנשים החטופות (צילום: אבשלום ששוני)
דני אלגרט בצעדה למען הנשים החטופות (צילום: אבשלום ששוני)

עוד נמסר, כי סדרני הכנסת ואנשי משמר הכנסת הוציאו את אלגרט במהלך ההפסקה והדיון חודש לאחר מכן.

אחיו של החטוף איציק אלגרט מוצא מן הדיון בוועדת חוקה (צילום :בנצי רובין)

אלגרט התראיין ביום חמישי האחרון ב"קשת 12" וסיפר כי יממה לפני כן נפגש עם קציני מודיעין שדיווחו כי לטענן חמאס, איציק כבר אינו בין החיים.