ארצות הברית הודיעה על הטלת סנקציות על שלושה ישראלים וחמישה גופים הקשורים ל"מעשי אלימות נגד אזרחים בגדה המערבית". ברשימה, שפורסמה אמש, נמצאים רעות בן-חיים ואביעד שלמה שריד, ממקימי ארגון "צו 9" שחוסם משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה וארגון הימין הקיצוני "להב"ה" בראשות בנצי גופשטיין.

"'צו 9' הוא ארגון קיצוני, אלים, שמתנגד להעברת סיוע", נכתב בהודעת משרד החוץ האמריקאי. על ארגונו של גופשטיין נכתב כי "אנשי ארגון להב"ה נקטו במעשי אלימות חוזרים ונשנים נגד פלסטינים, לעתים קרובות באזורים רגישים או נפיצים".

הותר לפרסום: ולרי צ'פונוב, חייל המילואים, נפל במלחמה בצפון
פוטין במקום זלנסקי: הטעות המביכה במהלך נאומו של ביידן | צפו בתיעוד

בנוסף נכתב, כי סנקציות יוטלו על ארבעה מאחזים שנמצאים בבעלותם או בשליטתם של אנשים ש"השתמשו בהם כבסיסים לפעולות אלימות לעקירת פלסטינים, לשיבוש שטחי מרעה, להגבלת הגישה לבארות ולהתקפות אלימות נגד פלסטינים שכנים".

צעדת ארגון הימין הקיצוני להב"ה בירושלים (צילום: רוני כנפו, וואלה!)

"ארצות הברית ממשיכה להיות מודאגת מאוד מהאלימות הקיצונית ומחוסר היציבות בגדה המערבית, המערערים את ביטחונה של ישראל עצמה. אנו מעודדים מאוד את ממשלת ישראל לנקוט צעדים מידיים כדי למצות את הדין עם אנשים וגופים אלה. בהיעדר צעדים כאלה, נמשיך לאכוף צעדי מיצוי דין משלנו", נכתב עוד.

פעולות הסנקציות הכספיות ננקטו מכוח צו נשיאותי 14115, "המטיל סנקציות מסוימות על אנשים הפוגעים בשלום, בביטחון וביציבות בגדה המערבית". רשת אכיפת הפשעים הפיננסיים של משרד האוצר פרסמה במקביל התראה הקשורה למימון אלימות מתנחלים קיצונית נגד פלסטינים בגדה המערבית. התראה זו מתווספת לזו שפורסמה ב-1 בפברואר 2024 ומספקת דגלים אדומים נוספים שיסייעו למוסדות פיננסיים בארצות הברית לזהות ולדווח על פעילות חשודה המממנת אלימות בגדה המערבית.