השרה לשעבר, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שוחחה הבוקר (ראשון) עם גדי נס ב-104.5fm על ניסיון ההתנקשות לפנות בוקר בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

בפתח השיחה אמרה השרה לשעבר: "אלימות מילולית מביאה לאלימות פיזית וחלילה לרצח, לא רק מעבר לים, ראינו את זה גם אצלנו". לדבריה, "יש אפילו שרים בממשלה שמסיתים, קוראים לאזרחים שיש להם דם על הידיים, אזרחים שמשרתים במילואים. אני מדברת על ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, אבל לא רק. היא נבחרת ציבור היא לא יכולה לדבר ככה, אף אחד לא יכול לדבר ככה".

גלית דיסטל באירוע תמיכה באריה דרעי בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
גלית דיסטל באירוע תמיכה באריה דרעי בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בהמשך נשאלה נשאלה לגבי ההסתה של שלטי 'אתה אשם' הפרושים ברחבי הארץ, השיבה: ,זו לא הסתה. היה פה האירוע הגדול בתולדות המדינה,  הגדול ביותר אחרי השואה, ואני אומרת בסוף יש ראש ממשלה, והוא לא צריך לקחת אחריות- היא עליו".

יכול להיות שגם על האופוזיציה אחראית להנמיך את גובה הלהבות?
ח"כ אלהרר השיבה: "כשאני רואה מאיפה מגיעה האלימות, כשאני רואה ארגוני ימין קיצוניים ביותר מכים מפגינים בתל אביב אתמול, בסוף יש אלימות בשטח", הוסיפה: "מציעה לכולם להנמיך את הלהבות".

בהמשך השיחה התייחסה ח"כ ל שני דיונים חשובים שיתקיימו בכנסת מחר (ראשון) שיזמה בנושא כינוס שדולה לזכר נרצחי הנובה עם המשפחות השכולות  שמטרתו קידום הנצחה רשמית מטעם המדינה, ו⁠דיון מעקב על מענה לשורדי הנובה בוועדה לביקורת המדינה : "כרגע המדינה נותנת מענים לא מספקים, גם למשפחות הנרצחים. בדיון בועדה לביקורת המדינה, שהוא דיון מעקב על מצב הניצולים,  אנחנו רואים שיש טיפולים נפשיים שהופסקו וצריך לחדש אותם", הוסיפה, "צריך לראות מה מצב הניצולים ברמת התעסוקה, ברמת האקדמיה".

מכוניות שרופות במתחם הנובה ברעים (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
מכוניות שרופות במתחם הנובה ברעים (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

עד כמה הם זוכים להכרה? לסיוע?
השיבה: "הניצולים מקבלים הכרה מסוימת, בני המשפחות שלהם הרבה פחות, הם לא זוכים לטיפולים פרטניים רק בקבוצות אם בכלל, למרבה הצער, לא זוכים לאיזשהו יחס מיטיב בנושא אקדמיה, תעסוקה".

בסיום דבריה אמרה: "צריך לזכור, הרבה פעמים המשפחות של הניצולים הם העוגן שלהם, המשפחות הולכות איתם לטיפולים ולא לעבודה, הרבה פעמים אנשים יכולים למצוא עצמם מפוטרים כי הם לא מגיעים לעבודה כי מלווים את קרובי משפחתם, דבר כזה לא יכול לקרות במדינת ישראל".