ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) פגישה בת שלוש שעות עם משפחות התצפיתניות שנרצחו בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר בשלכתו בירושלים.

בפגישה נתניהו הסביר כי היעד הגדול והחשוב הוא לנצח את האויב, כאשר הכוונה לא רק לחמאס, אלא גם לאיראן ולכלל שלוחיה. הוא גם הבהיר למשפחות התצפיתניות כי "מאוד רוצה להגיע לעסקת חטופים ולשם כך דרוש לחץ צבאי על חמאס, וזה מה שנעשה". כאשר נשאל לגבי הקמת ועדת חקירה ממלכתית ענה כי זו לא העת וכי יש להקימה אחרי המלחמה. 

אביה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל: "המשימה שלי - להדיח את מי שהיה אחראי למחדל"
אחרי ההתעלמות מהתצפיתניות: בצה"ל מבינים את הכשלים של ה-7 באוקטובר | בלעדי

"בסוף כולם ייבדקו אך לא כעת" - אמר. לדברי משתתפי המפגש, "ראש הממשלה דיבר על המחדל של הדרג הצבאי, על המחדל המודיעיני החמור, על המחדל המבצעי. לקיחת אחריות לא שמענו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו האזין בקשב רב לסיפורי החיים והגבורה של כל אחת ואחת מהבנות השיב לשאלותיהם ואמר כי הדברים ייבדקו עד תום, והלקחים יופקו בכל הדרגים - לרבות בתחום המודיעיני, המבצעי, הצבאי והמדיני. כמו כן, הבטיח לסייע להורים בהנצחת הבנות ומורשתן.

אייל אשל, אביה של רוני ז"ל, אמר לאחר הפגישה: "אנחנו מברכים על הפגישה, הוא הקדיש לנו את מלוא הזמן ותשומת הלב על ההקשבה. אני מצר על כך שהוא לא ממש מבין את הפרטים, ואנחנו היינו שם לספר לו את הסיפור של חמ"ל נחל עוז יצאנו עם שני מסרים חשובים: החמ"ל שנשרף ישומר ויהפוך לאתר מורשת, ותוקם אנדרטה סמוך לקיבוץ עלומים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אייל אשל לאחר הפגישה עם נתניהו (צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים)

המשפחות הוסיפו: "לצערנו ראש הממשלה לא אישר שתוקם ועדת חקירה ממלכתית, הוא התעקש שרק אחרי סיום המלחמה תוקם ועדה כזאת אבל אנחנו לא מסכימים, נילחם על כך. רה"מ מכיר את הסבל שאנחנו מכירים, מבין את הכאב שלנו ולכן תמך בהקמת האנדרטה ושימור החמ"ל בנחל עוז, אבל הדבר החשוב ביותר לנו הוא הקמת ועדת חקירה ממלכתית. תצפיתנית שמסיתה את מבטה מהמסך נענשית על הפקרה, לא ננוח עד שכל מי שאשם במחדל ייענש".

אבי מרציאנו, אביה של נועה מרציאנו שנרצחה בשיפא, אמר בתום הפגישה: "אני מודה לראש הממשלה שפגש אותנו לזמן ארוך, שבו הוא שמע על המצוקות והבעיות שיש לנו, עם זאת הרגשתי חוסר נעימות מכך שראש הממשלה לא הסכים להתחייב על ועדת חקירה בלתי תלויה. במהלך הפגישה הרגשתי שראש הממשלה לא לוקח אחריות והוא מפנה אותה לדרג לצבאי".

בתוך כך, משפחות התצפיתניות שנחטפו יחשפו הערב תמונות של בנותיהן מהימים הראשונים בשבי חמאס, שיופצו לתקשורת כמה דקות לפני ההצהרה שתתקיים ב-19:00 באודיטוריום מטה משפחות החטופים. בנוסף, ידרשו המשפחות של לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי שנחטפו ממוצב נחל עוז, להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה לחתום על העסקה לפני נסיעתו לארצות הברית.

מטה המשפחות חשף בחודש מאי סרטון חטיפתן של חמש התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז בשבת השחורה - לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי.