סגן ראש עיריית שדרות ומחזיק תיק החינוך בעיריית שדרות אלעד קלימי מתייחס לירי הרקטות בצהריים בשעה שאלפי ילדים יוצאים מהקייטנות וממוסדות החינוך.

"בזמן האזעקות הייתי עם קבוצת תלמידים שסיימו את היום בקייטנה ועלו להסעה. אמנם בנס גדול לא קרה אסון ואין לנו את הפריבילגיה לסמוך על ניסים, אלא רק על עוצמתו ונחישותו של צה"ל. עשרת החודשים האחרונים הביאו את סף החרדה בעיר לשיאים שטרם הכרנו, שהראשונים שסובלים מהמצב הם הילדים. יש עליה חדה במקרי פוסט טראומה, הרטבות אף בגילאי נוער, תופעות קשות של פוסט טראומה וחרדות וקשיים עצומים בתוך המשפחות שחלקן הגדול צריכות לתמרן בין האב שנמצא בחזית בעזה, ובין האם והילדים שצריכים להתמודד עם החזית בבית. המציאות הזו תימשך כל עוד לא נגדע ונמגר את החמאס בכל רחבי הרצועה ובפרט בצפונה שממוקמת מול שדרות".

היה שקט בימים שאחרי ניסיון החיסול של מוחמד דף והנה שוב אזעקות

"כן, לצערנו שוב ושוב חוזר הניגון הכושל של שר הביטחון גלנט, צמרת המטכ"ל והממשלה בנוסף לאותם 'לשעברים' באולפני התקשורת שמבקשים למסמס בכל מחיר את ההישגים חסרי התקדים של צה"ל בעזה.  שוב חוזר הניגון הכושל של נסיגה מאזורים שהצבא כבר פעל בהם, כאשר צמרת הביטחון הראשונה לדעת שכל נסיגה מייצרת ואקום שאליו נכנסים מחבלי החמאס ומכאן הדרך לחידוש הירי ולניסיונות חדירה קצרים מאוד. כל עוד לא נרוקן את האויב הנאצי הזה מנכסיו ונהדק את המגף על צווארו של סינואר ויתר המרצחים, לא יהיה לתושבי הדרום יום אחד של שקט ובעיקר של תחושת ביטחון אישית.

אזעקה בשדרות (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
אזעקה בשדרות (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"אני קורא לשר הביטחון גלנט להפסיק לספר לנו שיידעו להתמודד עם איומים עתידיים במקרה של עסקת חטופים מופקרת, הרי אלו אותן מנטרות ששמענו במשך לאורך השנים חלולות שהובילו אותנו למצב ל-7 באוקטובר, ואלו אותן אמירות שיובילו אותנו למצב גרוע יותר עוד שנתיים, אז בואו נמשיך להתמודד עם האיומים כעת, כאשר אנחנו נמצאים בנקודת זמן משמעותית בה הוכחנו שבהפעלת לחץ צבאי חזק ומתמשך כנגד האויב, הוא הולך ונכנע ומאבד את היכולת שלו לפגוע בך. עשרות אלפי תושבים חזרו לשדרות מתוך אידאולוגיה מוצקה ובעיקר מתוך הבטחה חותכת של שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש הממשלה שמה שהיה לא יהיה. תושבי שדרות ושאר יישובי העוטף לא ישמשו כבני ערובה של תפישה ביטחונית רופסת שלא שמה את ההכרעה המוחלטת בראש סדר העדיפויות. עידן הגמגומים והדשדוש צריך היה להסתיים ב-7 באוקטובר".