הבוקר (רביעי) פורסם ב-Ynet כי נועה ארגמני, שחולצה מהשבי במבצע "ארנון" לפני כחודש וחצי, תצטרף יחד עם אביה יעקב לטיסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית. דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, פנה בתגובה לנועה ארגמני בפנייה נרגשת ופומבית ברשת X וביקש ממנה שלא להצטרף לנסיעה, כדי להימנע ממצב בו הוא ובני משפחות חטופים נוספים ימצאו את עצמם מפגינים כנגדה.

כך כתב לה אלגרט: "חבירה לנסיעה עם ראש הממשלה מחבלת בסיכוי להחזיר את השאר. אנחנו נהיה שם בארה״ב ונפגין ובעצם אם את בפמלייה שלו נמצא עצמנו במצב אבסורדי מפגינים כנגדך ולא היינו רוצים לעשות זאת". 

נתניהו בהתבטאות מקוממת: "החטופים שלנו סובלים - אבל הם בחיים" | כל הפרטים   
ריבה ונפוליאון: הנאום של נתניהו שהצית מהומה במליאה  

לפי אלגרט, נסיעה עם נתניהו שווה להכרה בכך שהוא לא אחראי למחדל השבעה באוקטובר. אלגרט הבהיר בציוץ: "הוא משתמש בך להצדיק זאת" והוסיף שלפי הערכתו, נסיעתו של נתניהו לארה"ב מחבלת בסיכויים להשיג עסקה. אלגרט הוסיף בפנייתו לנועה: "אני מצפה ממך לפעול לשחרור יתר החטופים או לא להוות מכשול לכך". 

נועה ארגמני עם אביה (צילום: זיו קורן)
נועה ארגמני עם אביה (צילום: זיו קורן)

בעקבות סערה שפרצה ברשתות ובתקשורת לאחר פרסום אותו ציוץ, פרסם אלגרט בהמשך היום ציוץ הבהרה: "הפניה שלי לנועה נועדה כדי להימנע מלהפגין נגדה בכך שהיא תהיה בפמליה של ראש הממשלה ותיחשף להפגנות. אין כוונה להפגין נגד מי שנוסע עם ראש הממשלה אלא רק נגד ראש הממשלה".

דני אלגרט, צעדה למען הנשים החטופות (צילום: אבשלום ששוני)
דני אלגרט, צעדה למען הנשים החטופות (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד לנסוע בשבוע הבא לארצות הברית, שם ינאם בפני הקונגרס האמריקאי וייוועד עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.