סיעת ש"ס פרסמה אמש מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו היא קוראת לו לחתום על עסקת החטופים, למען מצוות פדיון שבויים: "תומכים ומחזקים אותך במאמציך להשלים את עסקת החטופים". צעד זה עשוי להעמיק את הקרע הקיים ממילא בממשלה, לאחר התבטאויותיהם החריפות של השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' נגד העסקה. העיתונאי ישי כהן ("כיכר השבת") התייחס הבוקר (חמישי) לדברים בשיחה עם ניסים משעל וגאולה אבן סער ב-103FM.

"דרעי בניגוד לכל הפוליטיקאים שמדברים על החטופים, מכיר כל פרט ופרט במלחמה ובפרטי העסקה, לכן עמדתו היא לא עוד הצהרה פוליטית אלא דברים שהוא אומר מתוך ידיעה והכרה מקרוב של פרטי העסקה", הכריז בפתח השיחה.

התהליכים שמבעבעים מתחת לעסקה: הטכנולוגיה, האחיזה בעזה והמחירים
תחילת הסוף? במפלגה הדמוקרטית מסמנים לביידן את הדרך החוצה

"המכתב נקרא 'חיזוק ותמיכת ש"ס בעסקת החטופים', אבל הוא זוג של נזיפה", המשיך. "דרעי סבור שמדובר בעסקה שצריך ללכת עליה בעיתוי הנוכחי. הוא אומר את מה שכולם אומרים בימים האחרונים - יש חשש אמיתי שהעסקה תטורפד משיקולים פוליטיים של ראש הממשלה".

 לאחר מכן התייחס כהן לסוגיית חוק הגיוס: "הסיעות החרדיות לא יצליחו לשבת בקואליציה שלא מצליחה להגיע לחוק גיוס. עכשיו באים האדמו"רים החסידיים והם אומרים: את שלנו לא יגייסו. זה החשש המרכזי של הרבנים הספרדים שיגייסו בהתחלה את בני עדות המזרח. יש כאן אירוע גדול גם מבחינת הצבא וגם אצל משרד האוצר: הצבא לא רוצה להיכנס לסכסוך חריף יותר עם הנהגת חברה החרדית, ומצד שני משרד האוצר יגיד כי צעירים חרדים לא יצאו לעבודה מחשש שיקבלו צווי גיוס", אמר.

מחאת חרדים נגד הגיוס (צילום: אבשלום ששוני)

לדבריו, "כשצווי הגיוס ינחתו בבתים בשבוע הבא, יבינו מי קיבל את הצווים, מה יקרה למי שלא יתייצב, ואז בתחילת כנס החורף (ויש מי שאומר שזה יקרה עוד במהלך הפגרה), נראה את כולם בחוץ".