"נתניהו לא צריך לטוס לוושינגטון כדי לעשות עסקה ולשחרר את החטופים, הוא יכול לעשות את זה כאן מירושלים". כך אמר הבוקר דני אלגרט, שאחיו איציק חטוף בעזה, בראיון לגאולה אבן-סער וניסים משעל ברדיו 103FM.

"אנחנו לא יודעים אם איציק חי", אמר בכאב, "חמאס הוציאו סרטון שהוא מהרג בהפצצות. אנחנו תלויים בין שמים לארץ. הוא היה ירוי ביד, והדרכתי אותו בטלפון איך לטפל בזה ואז שמעתי את החמאס באים ואותו צועק: 'דני זה הסוף, דני זה הסוף'".

על המאמצים להגיע לעסקה אמר אלגרט: "אני דווקא מעודד בתקופה האחרונה. עשינו צעדה כמעט ספוטנית ועלינו משער בגין בתל אביב לירושלים וזה היה מופע הזדהות של הציבור שליווה אותנו. הייתה לי תחושה שאנחנו שוברים את תקרת הזכוכית. כך הרגשתי גם אתמול בהפגנה של המטה. אני מאמין שהדבר היחיד שיכול להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו זאת הנוכחות שלנו בשטח. אנחנון נוסעים לארצות הברית ונגיע לשם ונעמוד ונאמר לו שהוא לא צריך להגיע לוושינגטון כדי לשחרר את חטופים, הוא יכול לעשות את זה בירושלים. אנחנו מאוד מקווים שתהיה עסקה לפני הטיסה, ואז נוכל להודות לראש הממשלה".

אתמול שלח אלגרט מסר פומבי ברשת X לנעה ארגמני, שחולצה מהשבי בעזה במבצע ארנון, לאחר שפורסם כי היא ואביה יעקב אמורים לטוס ביחד עם נתניהו לביקורו בוושינגטון. "חבירה לנסיעה עם ראש הממשלה מחבלת בסיכוי להחזיר את השאר", כתב אלגרט לארגמני, "אנחנו נהיה שם בארה"ב ונפגין ובעצם אם את בפמלייה שלו נמצא עצמנו במצב אבסורדי מפגינים כנגדך ולא היינו רוצים לעשות זאת".

לפי אלגרט, נסיעה עם נתניהו שווה להכרה בכך שהוא לא אחראי למחדל השבעה באוקטובר. "נתניהו משתמש בך להצדיק זאת", טען, "אני מצפה ממך לפעול לשחרור יתר החטופים או לא להוות מכשול לכך".

בעקבות סערה שפרצה ברשתות ובתקשורת לאחר פרסום אותו ציוץ, פרסם אלגרט בהמשך היום ציוץ הבהרה: "הפניה שלי לנועה נועדה כדי להימנע מלהפגין נגדה בכך שהיא תהיה בפמליה של ראש הממשלה ותיחשף להפגנות. אין כוונה להפגין נגד מי שנוסע עם ראש הממשלה אלא רק נגד ראש הממשלה".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד לנסוע בשבוע הבא לארצות הברית, שם ינאם בפני הקונגרס האמריקאי וייוועד עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.