אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק, שוחח היום (שישי) עם רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103fm והתייחס לדיווח כי הנשיא ביידן צפוי לפרוש מהמרוץ לנשיאות. 

"ההחלטות האלה מתקבלות רק אצל אדם אחד – אצלו", אמר על ביידן. "אני לא יודע כמה הלחצים עזרו או גרמו להתבצר. התרבו הסימנים שמגלה בליבו ההחלטה לפרוש. השאלה היא האם זה יקרה במהלך סוף השבוע הזה או שזה ייקח עוד שבוע. יש עוד אפשרות שאחרי מה שנתפס כמופע האימים של טראמפ בוועידה הרפובליקאית, ביידן יגיד שבמצב כזה הוא לא פורש".

הליכוד ליועמ"שית: "לחקור את יאיר גולן בגין הסתה למרד"
סקר מעריב: נתניהו יכול לחייך, גנץ נחלש, ומי מתחזק על חשבונו? | הנתונים המלאים

על ביקור נתניהו בוושינגטון אמר: "אלה מהם שעסוקים בפוליטיקה עסוקים בבחירות, זה לא מעניין אף אחד. מידת הקשב לביקור הזה תהיה מינימלית. לא ברור להם מדוע הוא בא. כשהרפובליקאים הזמינו אותו זה בא ליצור פער וקיטוב בין הדמוקרטים לרפובליקנים".

עוד הוסיף: "מי שמתעניין בנושא המזרח התיכוני כל הזמן, רואה ושומע את ההדים של 2015. גם אז הייתה נסיעה מטופשת אבל מהותית. לפחות היה לה צידוק: נתניהו אמר שיעשה כל מאמץ להתריע מהסכם הגרעין".

"אין דבר מלבד אותו משלוח מפורסם שהם עיכבו שישראל ביקשה והיא לא קיבלה. כשיש 120 חטופים המלחמה נמשכת בעזה, בצפון לא נרגע כלום, והיום החות'ים שולחים כטב"ם שמתפוצץ באמצע תל אביב, למה אדוני נוסע בכלל לקונגרס? בשביל מה אתה נוסע לארבעה ימים? איזה ערך יש לביקור הזה כשאתה מנהל פה מערכה לפחות בשלוש חזיתות. להגיד להם תודה? אמרת;  לבקש מהם עוד? לא עושים את זה בנאום".

על רפיח והיחסים הצבאיים בין המדינות אמר: "המגבלות האמריקניות לא יוסרו. את רפיח לטוב ולרע הוא כבר מיצה. בשבוע השני של המלחמה ביקר מזכיר המדינה לויד אוסטין. הוא שאל את הרמטכ"ל איפה הוא רואה את מרכז הכוח הצבאי של החמאס. אמרו לו שבדרום הרצועה. שאל אותו מזכיר ההגנה: אם כך מדוע אתם מראים לי תכניות פלישה לצפון? ענה לו הרמטכ"ל שזאת החלטה של הדרג המדיני.

הספקות שלהם לגבי רפיח הועלו כבר בתחילת המלחמה. האמון בנתניהו שואף לאפס. האמון בקבינט הישראלי שואף לאפס, אבל גם האמון ביכולות צבאיות והמודיעינית של ישראל - מטילים בהן ספק לראשונה מאז 7 באוקטובר, וזה מאוד לא נעים לשמוע".