ישראל כהן ('קול ברמה') התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לתוכנית של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM לפעימה הראשונה של צווי הגיוס לחרדים שיצאו הבוקר. זאת לאחר ששר הביטחון גלנט הודיע בחמישי כי זאת הפעימה הראשונה מתוך שלוש. כהן הביא את התגובות הצפויות למהלך של גלנט ושל צה"ל בקרב המגזר החרדי.

ביחס לעמדת המיינסטרים בקרב הציבור החרדי אמר כהן כי "אם ננתח את המצב הציבורי הפנים חרדי, עמדת המיינסטרים החרדי, ודאי הליטאי וגם הספרדי, אימצו את עמדת הפלג הירושלמי בנושא של אי התייצבות. עדיין יש הבדלים. הם אומרים שאם הצבא שולח צווי גיוס מעל הראש של הממסד החרדי, אין סיבה שישתפו פעולה".

יום היסטורי: 1,000 צווי גיוס ראשונים יישלחו הבוקר לצעירים מהמגזר החרדי
בדרך לרעידת אדמה בממשלה? גלנט הוציא אלף צווי גיוס לחרדים
דיון סוער בקבינט: "מוציאים צווים לחרדים בלי לשאול"; "הדליפו לתקשורת"

באשר לאפשרות של הפגנות המוניות אמר: "כרגע, הציבור החרדי, דגל התורה וש"ס, אני לא חושב שהם נמצאים שם. כן יכול להיות של הפלג הקיצוני יותר. עוד מוקדם לדעת, אבלך יכולות להיות הפגנות מהסוג הזה. אבל אם אתם חושבים על הפגנות של אלפים או רבבות, אנחנו עדיין לא שם". 

כהן הוסיף כי "בצה"ל מנסים לכוון ליותר ישיבות של נושרים, חרדים עובדים, אפילו עובדים חלקית, ישיבות תיכוניות, אבל גם פה יכולה לבוא התנגשות. עוד התנגשות יכולה להיות אם צה"ל יגדיל את המאגר של אלו שחייבים בצווי גיוס. זה קצת אמורפי ומעורפל ההגדרות של הצבא. כשנגיע לעשרת אלפים, אז ודאי תהיה התנגשות. יכולה להגיע התנגשות, אך היא לא חייבת להגיע הבוקר. אין ספק שלפחות במצב הנוכחי אנחנו לקראת התנגשות".