"לקדם עסקה לפני טיסה", כך קראו המפגינים, וביניהם חלק ממשפחות החטופים, היום (ראשון) מחוץ לאולמות הנוסעים בנתב"ג לקראת טיסת נתניהו לארה"ב. הדרישה של המפגינים היא לקיים את עסקת החטופים ובהקדם.

 ממטה המשפחות נמסר: "ההנחיה להוצאת משלחת מו״מ רק ביום חמישי היא ליקוי מאורות וגרירת רגליים בלתי מוסברת. לחטופים שנמקים במנהרות החמאס כבר 289 ימים אין זמן. כל יום הוא סבל אינסופי וסכנת מוות מיידית. לצערנו הגדול ראש הממשלה נוסע לוושינגטון בלי עסקה וכעת מתברר גם ישוב בלי עסקה. גורלם של החיים מצוי בידיו של ראש הממשלה וכך גם החובה הלאומית הקדושה להשיב את הנרצחים והחללים לקבורה הולמת בארצם".

"רק ביום חמישי?" משפחות החטופים זועמות על הודעת נתניהו
בדרך לעסקת חטופים: אלו הסעיפים שעדיין נמצאים במחלוקת | דיווח

הפגנה בנתב''ג בעד עסקת חטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בנתב''ג בעד עסקת חטופים (צילום: אבשלום ששוני)

שי, אחיינו של גדי מוזס שעדיין בשבי חמאס, אמר:" כל הסקרים מראים שאזרחי ישראל בעד עסקה. יודעים שהוא (נתניהו, מ"ו) מקבל החלטות משיקולים אישיים. אנחנו נזכיר לו בכל מקום גם בארצות הברית אנחנו לא נקבל את ההפקרה הזאת".

איתי מתל אביב שהגיע להפגין "יש פה מציאות של אדם שחושב רק על עצמו כל העם מבין שצריך להחזיר את החטופים. בזמן הזה נתניהו משחק משחק פוליטי חסר משמעות. שיישאר כאן ויפתור את הבעיות של מדינת ישראל. הוא אולי לא שומע אבל אנחנו מצפים שמתוך 64 שנמצאים היום  בקואליציה הם אלו שיקשיבו לא יאחזו בקרנות המזבח יקדמו עסקה ויצאו לבחירות".

יעקב ממבשרת ציון: "אנחנו רוצים עסקה. מזמן היא הייתה צריכה לקרות עבר הזמן שאפשר לשחק עם זה. מדובר בחיים של האחים שלנו. אני חושב שההוכחה בעצם קיום המחאה  שאנחנו לא מוותרים על אף אחד. לא משאירים את החטופים והמשפחות מאחור. אני נלחם בשביל האנשים האלה כפי שהייתי מצפה שילחמו בשבילי".

מאיר ממודיעין ציין: "אני רוצה שיעשו כבר עסקה ויחזירו את כולם. עד עכשיו מתנהלים בצורה לא עניינית. מקודם עבר מולי אדם ואמר' אנחנו נבחר בו תמיד' שאלתי למה? אמר כי 'אני שונא אתכם' נתניהו איננו העניין  אלא הקואליציה שלו. המצב האישי שלו והשותפים גורם לו להפקיר את החטופים. פשוט לא עושים מספיק. הייתה הצעה מלפיד ואחרים לתת לו גב אבל בחרו להישאר עם החלקים הקיצוניים ובעצם כך המדינה לא מתנהלת משיקולים עניינים ולא מדאגה לעתיד המדינה ועל זה אני מוחה".

בינתיים בירושלים

במקביל, 1000 מפגינים הגיעו הערב לעצרת הניצחון ביוזמת תנועת "אם תרצו", "פורום הגבורה", "פורום תקווה" ו"פורום עד הניצחון". המפגינים קראו לראש הממשלה נתניהו לפני נסיעתו לארה"ב: "אל תיכנע לחמאס, אסור לשכוח את יעדי המלחמה, אסור לסגת מציר פילדלפי ומנצרים. צריך להמשיך בלחץ הצבאי עד שחרור כל החטופים והרתעת האויב!".

צביקה מור אביו של איתן מור החטוף וחבר פורום תקווה אמר בעצרת: "לצערנו אנו מכירים את החמאס ואת אכזריותו ולכן כל בר דעת מבין שלא נגיע לשלב השני של העסקה, מה שאומר שכמעט 100 חטופים ישארו בידי חמאס לנצח, אסור לנו להסכים לזה ואסור לראש הממשלה וחברי הקבינט להסכים לזה. אסור לנו להסכים למחיקת כל הישגי המלחמה עבור עסקת ביש כזו שלא מחזירה את כל החטופים יחד. כמה חיילים עוד יהרגו כדי להחזיר לידינו את ציר בארי וציר פילדלפי אחרי שנוותר עליהם ונצטרך לכבוש אותם שנית כדי להשיב את יתר החטופים?".

הפגנה בעד המשך המלחמה בירושלים (צילום: ארגון אם תרצו)
הפגנה בעד המשך המלחמה בירושלים (צילום: ארגון אם תרצו)

מרים שמחה לוי אמא של ניסים מעין לוי ז״ל שנרצח בנובה חברת פורום ״עד הנצחון״ של המשפחות השכולות מחרבות ברזל ושל נרצחי הנובה אמרה: ״אנו דורשים מראש הממשלה נתניהו שלא להיכנע לתכתיבים מסוכנים.אנו שאיבדנו את היקר לנו מכל דורשים בצורה חדה וברורה להמשיך ולפעול בכל הכלים שיש כדי להכריע את חמאס וחיזבאללה. אסור להפסיק באמצע את הלחימה. רק לחץ צבאי על חמאס יוביל להחזרת החטופים. ראש הממשלה אחראי על 10 מיליון אזרחי ישראל ואסור לו לסכן אותם. החזרת חטופים כן- עסקה מופקרת ממש לא״.

מנחם קלמנזון אמר: "באנו לכאן בשביל כל עם ישראל. אנחנו לא מוכנים שיישאר אפילו חטוף אחד בעזה, אנחנו דורשים את שחרור כולם, אנחנו דורשים רק ניצחון וביטחון, לכל המשפחות, לילדי הדרום והצפון, לכל עם ישראל!"

איציק בונצל, אביו של עמית ז"ל וחבר פורום הגבורה: "ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הגענו לפה כי אנחנו מבקשים לחזק את ידיך לעמידה איתנה. יקרינו הגיבורים יצאו לקרב מתוך אמונה שלמה בצדקת הדרך, מתוך אמונה וודאית שיש לנו את הזכות המוסרית ואת הכוח להשלים את המשימה, להכריע ולנצח את האויב. הם יצאו לקרב תוך שהם יודעים את הסיכון האישי של כל אחד מהם, אך לא היססו לרגע. לעם ישראל יש שליחות חשובה בתקופה הזאת, לתת דוגמא לעולם כולו כיצד נלחמים מול צירי הרשע ואיך משמידים אויב רצחני שפוגע באומה חפצת חיים. רק בעמידתך האיתנה מעל בימת הקונגרס ובגבורתך מול אויבינו הרצחניים, תוכל להחזיר את הכבוד הלאומי ואת כוח ההרתעה של מדינת ישראל. לכן זה הזמן להגביר את הלחץ על האויב עד השמדתו המוחלטת, וזה המסר שצריך להעביר לחברינו בארה"ב. אנו סומכים עליך שתעשה זאת".

פרידה מרציאנו אמו של הלוחם איתי אליהו מרציאנו: "העסקה לא תשיב את כל החטופים אלא תגזור את דינם של שאר החטופים שלא יחזרו. היא תסכן את תושבי עוטף עזה, היא תפגע באינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, חייבים להמשיך להפעיל לחץ צבאי חזק כדי להשיג את כל יעדי המלחמה ושחרור כל החטופים!".