יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער אמר היום (שני) בישיבת הסיעה כי הוא מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו להציב את הנושא האיראני בראש סדר היום בביקורו בוושינגטון.

הדיל של בן גביר: אלו הסמכויות שיקבל בתמורה לתמיכה בחוק של דרעי

אלו היו דבריו המלאים: "מבקש להשתתף בכאבן ובאבלן של משפחותיהם של אלכס דנציג ויגב בוכשטב, שהיום קיבלו את ההודעה מצה״ל שיקיריהם שנחטפו באכזריות על ידי חמאס אינם בין החיים.

"על התקיפה בתימן אמרתי – מוטב מאוחר מאשר אף פעם. סוג היעדים שהותקפו – הוא נכון. מתקני נפט ואנרגיה; מטרות בנמל שהוא נתיב אספקה להעברת אמל"ח. מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי של אתגרים והכרעות. אנחנו חייבים לעבור מהתשה למדיניות של הכרעה. התקיפה בתימן – צריכה להיות סימן לאיראן. איראן מובילה בגלוי ציר שפועל להשמדת ישראל.

"ישראל צריכה לגבות מאיראן מחיר על תוקפנותה (גם מחיר כלכלי – כי הכלכלה האיראנית מחזיקה ומחמשת את כל השלוחים); לפעול, גם עם בני ברית, לעצירת פרוייקט הגרעין האיראני. המשטר באיראן הוא מחולל הבעיות במזה"ת והפלתו היא אינטרס אזורי, מערבי ובינ"ל. המאבק באיראן ושלוחותיה לא יכול להיות רק תגובתי. אני מצפה מראש הממשלה להציב את הנושא האיראני – שהוא איום על קיומה של ישראל – בראש סדר היום בביקורו בוושינגטון".

סער התייחס גם ללחימה בעזה ואמר: "הכרעה בעזה קריטית גם לחזיתות האחרות ותשפיע עליהן במישרין. התקפלות היא לא אופציה. התשה היא אופציה רעה לישראל. ולכן צריך לחתור להכרעה ולהאיץ את השמדת הכוחות הצבאיים והשלטוניים של חמאס".

לסיום, נגע בהצבעה בנושא הקמת מדינה פלסטינית: "ביוזמתנו, סיעת הימין הממלכתי, כנסת ישראל ברוב עצום אמרה בשבוע שעבר את דברה באופן חד וברור. ישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית. זהו שינוי דרמטי מימי אוסלו וההתנתקות. תם עידן הנסיגות, הוויתורים, וההכלה. הסתיימו 30 שנה של ניווט מדיני ובטחוני שגוי. אנחנו לא נאפשר חזרה למדיניות הזאת, לא משנה על ידי מי".

לשאלת "מעריב" אודות העובדה כי בני גנץ הצביע נגד וראש הממשלה נתניהו נעדר, סער השיב: "רוצה לשבח את בני גנץ על הצבעתו נגד מדינה פלסטינית ומברך את רוב חברי המחנה הממלכתי שהצביעו באופן זהה. חבל שנתניהו נעדר, אבל הכנסת אמרה ברוב עצום ואי אפשר להתעלם מזה".