שליחת חדשות 12 בוושינגטון, יונה לייבזון, שוחחה הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm על הגעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון יחד עם חלק ממשפחות החטופים. היא הסבירה מה צפוי לקרות בשיחות ומה ההזדמנויות שנמצאות לפתחנו ברגעים קריטיים אלו.

בפתח דבריה אמרה: "אנחנו רואים כמה התפתחויות שמגיעות מהגזרה הזו של ראש הממשלה שנפגש עם משפחות חטופים. אנחנו מדברים על קרובים של חטופים שמגיעים עם ראש הממשלה בטיסה שלו לוושינגטון, וגם משפחות שנמצאות כאן, הרבה מהן עם אזרחות אמריקאית. הן ייפגשו כנראה עם הנשיא ביידן ועם היועץ לביטחון לאומי".

ביידן בהצהרה ראשונה מאז פרישתו: "קרובים לסיום המלחמה בעזה ולהחזרת כל החטופים"  
לאחר הכתרתו הלא רשמית של טראמפ: בישראל צריכים להיות מודאגים 

בנימין נתניהו והמשלחת הישראלית  (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
בנימין נתניהו והמשלחת הישראלית (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

לייבזון הסבירה את מהות הדיאלוג בין משפחות החטופים לנתניהו דווקא בוושינגטון: "שואלים אותו שאלות קשות מאוד. הדרישה שלהם היא שהוא יכריז על כך שיש עסקה, שאפשר יהיה להגיע לשחרור החטופים במהלך הנאום בקונגרס, מה שהוא כן אומר להם זה שהתנאים מבשילים".

היא הוסיפה: "זה מתחבר לדברים שאומר ביידן, התבטאות פומבית ראשונה שלו בקולו. הוא עדיין נמצא בבידוד, אבל מתקשר לקמפיין המטה בדלוואר, תוך כדי שקמלה האריס נמצאת במקום, ואומר שסיום המלחמה והחזרת החטופים זה חלק מהמשימות שלו, ושזה הולך ומתקרב, שזה קרוב מאוד. נכון ששמענו מסרים אופטימיים מהבית הלבן בעבר, אבל כשזה מגיע גם מלשכת ראש הממשלה וגם מהבית הלבן, מהנשיא, יש לפחות במוזיקה ובדברים מסרים אופטימיים באשר לסיכוי שזה יוכל לצאת לפועל הפעם". 

לייבזון מסייגת: "צריך להבין מה בדיוק יהיה הטון ומה יאמר ראש הממשלה בנאום שלו. נזכיר שבמקור הפגישה עם ביידן הייתה אמורה להיות בשני וכעת זה יהיה בחמישי. מה הוא יאמר בקונגרס, האם הוא יפתח פתח של תקווה ויגיד שזה קרוב, או יתייחס לסוגיה והאשמת חמאס במלחמה".

"כמובן שיהיו את הדברים בפגישות עצמן. גורם בבית הלבן מאשר לנו שהפגישה עם ביידן תתקיים בחמישי, וגם פגישה שעכשיו היא לא פחות מעניינת, עם מי שמבטיחה לעצמה להיות המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, סגנית הנשיא קמלה האריס. נראה לי שבהיבט הזה, וגם דברים שנמסר לנו מטעמה, שהיא מתכוונת לדבר איתו על המשא ומתן, להציג את התמיכה שלה בישראל ואת הזכות שלה להגן על עצמה. גם ביידן חוזר בדברים שלו שלא פחות חשוב מבחינתו שלפני שהוא עוזב את הבית הלבן, לרשום כהישג לפחות את העובדה שיהיה הסכם, שיהיה שחרור חטופים, אנחנו ללא ספק נראה את הנשיא מתמקד בזה" הוסיפה לייבזון. 

קמלה האריס (צילום: רויטרס)
קמלה האריס (צילום: רויטרס)

ביחס לקמלה האריס הסבירה לייבזון: "יש הרבה טענות על ההתנהלות של האריס, ונכון שיש הרבה דברים שאפשר להגיד על ההתנהלות שלה, וגם קשה מאוד להתבלט מעל נשיא, פועלים הרבה מאוד בבית הלבן כדי שסגן או סגנית לא יתבטאו יותר מדי. אנשים ירצו לדעת מי באמת קמלה האריס, מה הסיפור שלה, בסוף היא לא נמצאת כל כך הרבה שנים בחיים הפוליטיים".

"אני חושבת שזה מאפשר לנסח את כל המסר שלהם מחדש. אישה, שחורה, ממוצא הודי, מי שפועלת הרבה שנים בשירות אכיפת החוק, מי שכיהנה בתפקיד סגנית הנשיא. נראה לי שעד שמבינים שהיא באמת המועמדת, אפילו בסקרים קשה לנו להבין מה באמת הסיכוי שלה. צפויה לנו מערכת בחירות מאוד סוערת ומעניינת, ועוד יש לנו כמה חודשים"הוסיפה לייבזון. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.