ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לושינגטון במסגרת ביקורו בו יפגוש את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואת סגניתו, שעתידה לרשת את הכתר, קמלה האריס, וכן לשאת נאום בבית הנבחרים האמריקאי. ב"וושינגטון פוסט" דווח הבוקר (שלישי) כי קמלה האריס דחתה הצעה להוביל את הדיון בקונגרס במהלכו ינאם נתניהו, וכן שגורמים בבית הלבן ניסו באופן מכוון להרחיק את עצמם מביקורו. 

לאחר פרישת ג'ו ביידן ממירוץ הנשיאות לבחירות 2024 וההצהרה לפיה סגניתו תתפוס את מקומו - כל העיניים נשואות לעבר האריס והאופן בו תנווט את יחסה של המפלגה הדמוקרטית לישראל ולמלחמתה מכאן והלאה. שני גורמים אנונימיים, שמקורבים להאריס וחשופים ללו"ז שלה, דיווחו ל"וושינגטון פוסט" שקמלה האריס דחתה הצעה לנהל את הדיון בקונגרס בו ינאם נתניהו, ושהיא כלל לא צפויה לנכוח בדיון. 

המומנטום של האריס לא עוצר: ההישג העצום שרשמה בתוך שעות  
העסקה תוכרז במהלך נאום נתניהו בקונגרס? כל התקוות על השולחן   

קמלה האריס (צילום: רויטרס)
קמלה האריס (צילום: רויטרס)

לפי הדיווח, האריס צפויה להימצא בנסיעה שנקבעה מראש באינדיאנפוליס בעת נאומו של נתניהו. אחד מעוזריה הבהיר ל"וושינגטון פוסט" שהיעדרה של האריס מנאום נתניהו בקונגרס לא צריך להתפרש כשינוי בעמדתה ביחס לישראל. יש לציין שהאריס הודיעה שלא תעמוד בראש הדיון מבעוד מועד, עוד בטרם הצהיר ביידן על פרישתו. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן ביום חמישי וכן לפגוש את האריס בשלב כלשהו של ביקורו. 

בנימין נתניהו מאשים את ארה"ב בצמצום משלוחי הנשק (צילום :עומר מירון /לע"מ)

כידוע, חברי המפלגה הדמוקרטית חלוקים ונסערים ביחס לנאומו של נתניהו בקונגרס, וחלקם הצהירו מבעוד מועד שהם מתכוונים להחרים את הדיון או להפריע למהלכו. מי שצפוי לנהל את הדיון לפי הדיווח הוא הסנאטור היהודי בן קרדין, שצפוי לפרוש בסוף השנה. 

לפי הוושינגטון פוסט, גורמים בבית הלבן ניסו באופן מכוון להרחיק את עצמם מביקורו של נתניהו, והדגישו בפני מספר גורמים כי הם לא היו מעורבים בהזמנתו של נתניהו. בטרם אובחן בקורונה והושבת, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן היה אמור לנסוע לטקסס בזמן נאומו של נתניהו וכך להיעדר ממנו אף הוא.