בצל הודעת שר החינוך לפיה שנת הלימודים לא תפתח ביישובים שפונו בצפון, ולאחר תשעה חודשים שהם מפונים מביתם, תושבי הצפון ממטה "נלחמים על הצפון" פנו היום (שלישי) במכתב לאליעזר (צ'ייני) מרום, פרוייקטור הצפון, בו הם ביקשו ממנו להאריך את השהות במלונות, כדי שלא להשאיר את תחושת אי הודאות בקרב משפחות המפונים.

התושבים אף התייחסו למצב הקשה בצפון, כאשר מדי יום ישנן עשרות אזעקות וכמעט מדי יום גם נפילות, ואמרו כי ישנה חשיבות גדולה לתת לצה"ל הזדמנות לצאת למערכה נרחבת, בלי שיהיה צורך לשנות את תנאי המתקפה בעקבות תאריכי הפינוי של התושבים מהמלונות.

לאחר שבירכו את הפרויקטור על התפקיד החדש, התושבים כתבו שהם מקווים שמרום יצליח להוביל את המצב בצפון בצורה הנכונה והטובה, שתגרום לניצחון לטווח הארוך.

התושבים כתבו במכתבם: "אנו פונים אליך לאחר תשעה חודשים שאנחנו מפונים מביתנו. לצערנו, נראה שלמדינת ישראל לא דחוף לטפל במצב בצפון, והתושבים שנשארו משמשים מעין "רצועת ביטחון" אנושית בתוך שטח מדינת ישראל, כאשר במקביל עשרות אלפים מפונים מבתיהם".

עוד ציינו כי "לפני מספר שבועות האריכה המדינה את השהות במלונות, אך שוב הדבר נעשה לתקופה קצרה, דבר המכניס את כל המשפחות לעוד תקופה של אי ודאות, כאשר הן אינן יכולות לתכנן את החודשים הבאים ובפרט את תחילת שנת הלימודים הבאה, עם חוסר הידיעה על המקום בו הן יגורו".

לסיום קראו: "אנו קוראים לך להוביל מהלך של הארכת השהות במלונות, כדי שצה"ל יוכל לצאת למלחמה בלבנון שתוביל לניצחון לטווח הרחוק ותחסוך מלחמות עתידיות, ומקווים שכך נוכל להוריד ולו במעט את הקושי של משפחות המפונים, המקוות שהחודשים הארוכים הללו לא יהיו לשווא".