מטה המאבק "חופשי בארצנו" פנה היום (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, בדרישה לפתוח בחקירה בעניין השימוש בפריט מסחרי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך טיסה רשמית במטוס "כנף ציון".

הפנייה באה בעקבות פרסום תמונה רשמית על ידי לשכת ראש הממשלה אתמול, בה נראה ראש הממשלה נתניהו יושב לצד רעייתו בחדר הישיבות של המטוס הרשמי, כשעל השולחן לידם מונח כובע הנושא את הכיתוב "TOTAL VICTORY". לדבריהם, כובע זה מזוהה עם מיזם מסחרי שבו שותף איש התקשורת ינון מגל

מחאה נגד הממשלה (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה נגד הממשלה (צילום: אבשלום ששוני)

מטה המאבק טוען כי שימוש בפריט מסחרי בצילום רשמי של ראש הממשלה במטוס ממלכתי מעלה חשש לניגוד עניינים ושימוש לרעה במשאבי ציבור לצרכים מסחריים פרטיים. בפנייתו, דורש הארגון  פתיחת חקירה בנוגע לנסיבות הכנסת הפריט השיווקי למטוס הרשמי והצגתו בתמונה הרשמית, בחינת מעורבותם של גורמים נוספים בלשכת ראש הממשלה בהחלטה להציג את הפריט, בדיקת קיומם של קשרים עסקיים או אחרים בין ראש הממשלה או מקורביו לבין היזמים מאחורי המיזם המסחרי, פרסום ממצאי החקירה לציבור בשקיפות מלאה ונקיטת צעדים מתאימים במידה ויימצאו הפרות של כללי האתיקה או החוק.

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו", מסר: "בזמן שאזרחי ישראל מתמודדים עם משבר ביטחוני וכלכלי חסר תקדים, ראש הממשלה עסוק בקידום מיזמים מסחריים על חשבון הציבור. זוהי דוגמה נוספת לכך שהממשלה הנוכחית איבדה את הלגיטימציה שלה ואת אמון הציבור״.