שרת ההסברה לשעבר, ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן, פרסמה היום (שלישי) בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלה אודות כנס "קולות מבפנים: חרדים מדברים על גיוס לצה"ל". מי שפחות התחבר, הוא איש יחסי הציבור רני רהב.

"ציאניד עטוף בסוכריית רוקדים עם כוכבים": גלית דיסטל יוצאת נגד ערוץ הטלוויזיה המוביל

בציוץ על הכנס, כתבה השרה לשעבר: "אין להם קול. אף אחד לא שומע את הצד שלהם. אף אחד לא שמע את הלוחם החרדי שנאלץ להעביר את הלילה ברחוב כי הבטיחו לו הפרדה מגדרית בבית הלוחם וההבטחה לא קוימה. אף אחד לא שמע את הלוחם החרדי שנאלץ לישון רעב כי ארוחת הערב החלבית הוגשה פחות משש שעות אחרי ארוחת הצהריים הבשרית. אף אחד לא שמע על הלוחם החרדי שהתייצב כבר בשעה 9:00 בבוקר להסעה, כדי שחלילה לא יחלל את החג. ובסוף הוא חילל כי ההסעה הגיעה מאוחר מדי, למרות ההבטחות.

"אף אחד לא שמע על החשש של האמהות החרדיות ששולחות את בניהן לשירות משמעותי ויודעות שכשהוא ישתחרר מצה״ל הוא ישתחרר גם מהקהילה. אף אחד לא שמע על המפקדים החרדים שלא יודעים מה לומר לפקודים שלהם כשצה״ל מפר פעם אחר פעם את ההבטחות על שמירת אורח חיים חרדי. הדיון סביב גיוס חרדים מתנהל על הגב שלהם אבל אף פעם לא מולם או איתם. אנחנו יכולים להמשיך להיות צודקים לנצח ובד בבד לעכב בכל דרך את גיוס החרדים ואנחנו יכולים להיות חכמים ולהבין שלא יהיה גיוס אפקטיבי בלי שנקשיב להם, נכבד את החששות שלהם ונדע לייצר אמון הדדי בינינו. ביום חמישי הקרוב, אני בוחרת לתת במה לקול החרדי בכנסת.

"יהיו שם מפקדים חרדים, לוחמים חרדים, מלש״בים חרדים לצד הוריהם, ורבנים שידברו על המשמעות של תלמידי החכמים. אני קוראת לצעירים חרדים, חיילים חרדים והורים לחיילים חרדים שמעוניינים להשמיע את קולם בכנס - למלא את הפרטים בלינק המצורף בתגובה הראשונה".

וכך הגיב רהב: "תגידי מה עובר עליך? מה? יש אכן דברים להסדיר והצבא אכן יסדיר! אבל את כמו תמיד לפתע פתאום נופלת על עם ישראל עם מאה טון טורניות! אז ככה השרה לאפס הסברה לשעבר!!! 1) כל בוחרי הליכוד שולחים את הילדים שלהם לצבא. 2) לכל חייל יש את החששות שלו. 3) אחד רוצה את המשפחה בשישי שבת והשני רוצה לישון אצל חברתו. 4) אכן יש שאלות והצבא יודע לטפל בהן. 5) אבל את ישר כנס, כאילו שאת מזכירת אגודת ישראל או יו"ר ועדת הרבנים בחרדי ירושלים. 6) במילים אחרות - רק את היית חסרה לנו לכולנו. 7) אני בטוח שכל מצביעי הליכוד לא יצביעו לך יותר לעולם. די ממך".