חודשיים לפני הבחירות המקומיות בשלוש מדינות במזרח גרמניה שרת הפנים הגרמנית, ננסי פזר, הכריזה היום (רביעי) על המרכז האסלאמי בהמבורג (IZH) וסניפיו בגרמניה כאסורים לפעילות.

הבוקר פשטו כוחות אכיפת החוק על 53 נכסים בשמונה מדינות-מחוז ברחבי גרמניה והחרימו מסמכים וראיות. יצוין כי כבר בחודש נובמבר האחרון נערך חיפוש ב-55 נכסים של המרכז האסלאמי ונתפס מידע חשוד רב אשר סייע לביסוס ההכרזה.

בן גביר מנסה לגרוף את כל הקופה - בממשלה זועמים: "איתמר, תתעשת"
יום טוב סמיה ללא מעצורים: "לומר שאני מתבייש שהייתי בצבא הזה? זו מילה נמוכה מדי"

פעילות המרכז נאסרה בשל קשריו למשטר האסלאמי באיראן וניסיונו לקדם אידאולוגיה מהפכנית, המנוגדת לחוקה, לערכים דמוקרטיים, זכויות אדם והפרדת רשויות. כמו כן, מצוינת תמיכתו בחיזבאללה (שכאמור פעילותו אסורה בגרמניה) והפצת אנטישמיות.

מהלך זה הינו תוצר של פעילות מאומצת של הרשויות הגרמניות, אשר תרמו להבשלתו וסייעו בביסוסו במהלך פגישות שר החוץ, ישראל כ"ץ, עם מקבילתו הגרמנית, וכן פגישות נציגי השגרירות עם נציגי הממשלה הגרמנית.

מדובר בצעד משמעותי נוסף שמבצעת גרמניה כנגד קידום אידיאולוגיה אסלאמיסטית קיצונית בשטחה, תוך שהיא מדגישה את הבידול מחופש הפולחן ומזכותם של מוסלמים לממש דתם.

יש להניח כי ההצבעה הברורה על המשטר האיראני לא תתקבל בברכה בטהרן.

שר החוץ כ"ץ מסר בעקבות החלטת שרת הפנים של גרמניה כי "איראן היא הסכנה הכי גדולה ליציבות בכל העולם וחותרת תחת דמוקרטיות במטרה לייצא באמצעות משמרות המהפכה את האסלאם הקיצוני ולהחיל את משטר האייתולות ברחבי העולם. איראן, ביחד עם תשתיות הטרור שלה, חייבת לשלם מחיר על הטרור שהיא מפיצה ברחבי המזרח התיכון וברחבי העולם. אני מודה לרשויות בגרמניה וקורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיה ולהילחם במשטר הרצחני בטהרן. חייבים לעצור את איראן עכשיו לפני שיהיה מאוחר".