חבר הכנסת זאב אלקין מהימין הממלכתי שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5Fm על התנהלותה של ישראל לאורך המלחמה. 

בפתח השיחה נשאל לגבי החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להישאר בוושינגטון בסוף השבוע והביקורת על כך, אלקין השיב: "מעניין אותי מאוד על מה נתניהו ידבר עם טראמפ, קאמלה האריס וביידן, האם הוא יגן על האינטרסים הלאומיים שהוא יגן עליהם, על מה הוא יתווכח, ולחילופין, על מה הוא יוותר מבחינת האינטרס הביטחוני של אזרחי מדינת ישראל- זה מה שמעניין אותי".

יום טוב סמיה ללא מעצורים: "לומר שאני מתבייש שהייתי בצבא הזה? זו מילה נמוכה מדי"  
ישראל הודיעה למצרים: מוכנים לסגת ממעבר רפיח וציר פילדלפי  

בנימין נתניהו  (צילום: חיים צח, לע''מ)
בנימין נתניהו (צילום: חיים צח, לע''מ)

עוד טען אלקין: "מדינת ישראל נמצאת בפני אתגרים מאוד גדולים, גם במלחמה הזו שאנחנו מנהלים בכמה חזיתות, גם מול התעצמות התמנון האיראני אלינו, גם הזרועות השונות שהוא מפתח ומנהל דרכן מולנו מלחמת התשה".

כשנשאל ח"כ אלקין האם לדעתו דין הצפון הוא כדין תל אביא, לאחר התקיפה בנמל חודיידה בתימן בשבת בתגובה לירי הכטב"ם לעבר תל אביב, לעומת מאות ששוגרו לצפון ללא מענה מטעם מדינת ישראל, השיב: "לצערי, אני חושב שמדינת ישראל מנהלת בצורה לא נכונה את המלחמה הזאת. החלטנו על תפיסה שגויה של מלחמה ארוכה שתתפתח בשלבים, מעולם מדינת ישראל לא ניהלה ככה מלחמות שלה כמלחמות ארוכות - זה הפך למלחמת התשה, אנחנו במלחמת התשה קשה מאוד בכל החזיתות מבלי שאנחנו מנסים להגיע להכרעה".

ח"כ אלקין המשיך ואמר: "גם אם אנחנו מחליטים להפריד בין החזיתות ולהתחיל עם אחת ולהתקדם לשנייה - צריכים להגיע להכרעה בחזית כלשהי. אמרנו דרום תחילה, מניח שפעם ידונו בסוגיה האם זו הייתה החלטה נכונה או לא. ברגע שהחליטו להתמודד קודם להכריע בדרום ואז לפנות להכרעה בצפון, היה צריך לחתור להכרעה".

תקיפה בחודיידה בתימן (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בחודיידה בתימן (צילום: רשתות ערביות)

עוד אמר: "אנחנו כבר תשעה חודשים במלחמה ואין הכרעה בדרום: חמאס עדיין שולט לגמרי ברצועת עזה, חצי מהחטופים עדיין בידי חמאס, תושבי הדרום, אלו שחזרו לבתיהם, ממשיכים לחטוף טילים, אני כבר לא מדבר על הדבר הנורא שקורה בצפון".

אלקין הדגיש : "בעיני דין מטולה וקריית שמונה ושלומי צריך להיות כדין תל אביב - כל מתקפה עלינו בכל מקום צריכה להיתקל בתגובה קשה". נס אתגר ושאל - השאלה אם אנחנו מסוגלים? ח"כ אלקין השיב: "אם אנחנו לא מסוגלים להכריע את חמאס בעזה, אנה אנו באים? הוא החלש שבאויבנו, אני מאמין שאנחנו יכולים להכריע את חמאס".

פעילות חטיבת הנח"ל במרחב רפיח ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

נס הדגיש שבשאלתו התכוון לחיזבאללה ולא לחמאס. אלקין השיב: "צריך לשנות את דרכי ניהול המלחמה, כל הסיפור של ניהול מלחמה בשלבים - לא מקדם אותנו להשגת היעדים האסטרטגיים. התרענו על כך לפני חודשים כשאמרנו שניתקע כמדינה במלחמת התשה, ולצערי זה מה שקורה".

לסיום אמר: "מהתשה צריך לעבור להכרעה, צריך להחליף את התפיסה השגויה הזו".