אפרת מצ'יקווה, אחייניתו של החטוף גדי מוזס, שוחחה הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן סער ב-103FM והתייחסה לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס.

בפתח דבריה ציינה: "בעיקר התאכזבתי, למרות שלא היו לנו ציפיות גדולות. הרצון שלנו להישאר אופטימי שראש הממשלה יאמר דברים שקשורים לחטופים. הוא אפילו לא הזכיר עסקה, אפילו לא פעם אחת. כמו שאמרנו כל הזמן, ללא עסקה אין טיסה – וזה מה שאנחנו חושבים. אנחנו מרגישים שההפקרה ממשיכה. זה היה מאוד מאכזב, עד דמעות שעלו בי. המשיכה של הדברים והניצול של יכולת הדיבור שלו, של האנגלית הנהדרת שלו היה כל כך מורגש, שזה היה כל כך מרכזי". 

גורם מדיני מסביר: הסיבה שמשלחת המו"מ תצא רק לאחר הנאום בקונגרס
בכנסת דורשים מסמוטריץ': הגש את מסקנות הוועדה לטיפול בנפגעי 7/10

בהתייחסות למשפחות החטופים שהצטרפו למשלחת נתניהו אמרה: "זכותם לנסוע איתו. ישבנו אחד ליד השני, וכמובן בירכנו אותם ואמרנו שאנחנו מכירים 292 ימים בניסיון להחזיר את האהובים שלנו. הם פשוט איזשהו כלי משחק לדעתי בתוך כל ההצגה הזאת שהרשימה מאוד את האמריקנים. נועה ארגמני היא בחורה מקסימה ואמיצה ונהדרת ולפי הבנתי היא גם אמרה דברים מאוד נוקבים וישירים לראש הממשלה".

נועה ארגמני בקונגרס (צילום: רויטרס)
נועה ארגמני בקונגרס (צילום: רויטרס)

עוד הוסיפה, "אבל אני לא חושבת שזה לא הנושא הכי חשוב לשוחח עליו מתוך הנאום הזה. חוסר האזכור של העסקה ממשיך את ההפקרה. הוא התמקד בניסיון להיות מאוד חזק ומר ביטחון ולדבר על היכולות שלנו. לאז לא - מר הביטחון הוא לא, ומר הכלכלה הוא לא, ומר ההפקרה הוא כן. השיח על הנאום הזה צריך להיות ממעוף הציפור. זה לא זה. ראש הממשלה של מדינת ישראל שטס עד לכאן ולא מזכיר את עניין העסקה, פוגע ומפקיר. אני חושבת שזה לא בסדר".

על פעילות משפחות החטופים בוושינגטון סיפרה: "שעתיים לפני כן אני עצמי נאמתי בתוך בניין הקונגרס אל מול יותר מ-100 דמוקרטים שהיו. שמענו שהרבה דמוקרטים לא הגיעו לנאום, ואנחנו יודעים שהכניסו אנשים במקומם כדי שהאולם יהיה מלא. דיברנו על הפער שקיים בין עם ישראל, אנחנו האזרחים לבין מה שמייצג ראש הממשלה שלנו. וצריך לעשות את הכול כדי שגדי שלנו ישוב עם כל החטופים החיים לשיקום וכל אלה שלא – לקבורה".