יומיים אחרי הנחיתה בוושינגטון, נשא אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום בן 52 דקות בפני שני בתי הקונגרס, הציג את חזונו ליום שאחרי בעזה והודה לארה"ב על העמידה לצד ישראל. 

ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטיניים במרכז דין באוניברסיטה תל אביב, שוחח היום (חמישי) ב-103FM והציג כיצד ראו בעולם הערבי את נאום רה"מ. "אין הרבה תגובות חיוביות לנאום הזה בעולם הערבי. הפלסטינים במקרה של הרשות אומרת שאין שום דבר חדש בנאום. ושהם תובעים שמי שיחליט על גורל העם הפלסטיני אלה הפלסטינים עצמם. החמאס אומר שנתניהו צריך היה להיעצר ולהישפט על פשעי מלחמה והכל מלא שקרים בנאום שלו. אלה תכנים שפוסלים את הנאום. אבל יש כאן שני היבטים מעניינים: מבחינת הנרטיב הישראלי: נתניהו עשה עבודה טובה. הוא הסביר את יסודות הסיפור הישראלי, ואת שותפות הגורל בין אמריקה לישראל וצדקת הדרך הישראלית", אמר בפתח דבריו.

"אני חייב לומר שלצד הדברים החיוביים שאמרתי,  הרבה מאוד רעיונות שהם ססמאות או אשליות מאשר תכניות עבודה: מהסיפור של כניעת חמאס, דרך פנטזיות של הקמת שלטון ידידותי לישראל בעזה וליצור קואליציה אזורית רחבה שכולה תתמוך באותו שינוי באזור. לצערי חוץ מזה שהדברים מכילים זרעים של הקונספציה שלפני 7 באוקטובר, הם גם לא נותנים לנו הישראלים בסיס הגיוני וראליסטי לקדם סביבו תכניות. היה בנאום ציור של אוטופיה, של דה רדיקליזציה של פלסטינים, וגם  ודי הרבה רמיזות שאנחנו קרובים לנקודה הזאת. לנו יש תפקיד מרכזי להזיז הצידה סיסמאות, ולשאול איך אתה מתכוון בנקודה הנוכחית ליצור מציאות חדשה בעזה, כל עוד חמאס היא הגורם הדומיננטי. אני מוטרד בגלל הדברים האלה", הוסיף. 

נתניהו הוא הנואם מספר 1 בעולם ובפער, אבל יש משהו שהוא שכח בנאום | בן כספית
לא ראתה את זה בא: כשנתניהו עקץ בשידור חי את קמלה האריס

בסוף דבריו, התייחס גם למגעים לעסקת חטופים ואמר כי "מה שחמאס לא יסכימו עליו הוא הסיפור של המשך הישארות ישראל בפילדלפי ובנצרים. אני מאוד מתקשה לראות את חמאס אומרת כן. אנחנו ניגרר למלחמת התשה. נוכחות חצי סטטית, ומדי פעם אנחנו פושטים ימינה ושמאלה. לדעתי  אם גם עכשיו לא נלך לעסקה, נגיד גם בספטמבר ובאוקטובר שאנחנו מתקרבים לעסקה".