מתיחות שוררת בגבול הצפון לאחר שרקטה שנורתה מלבנון ביום שבת הרגה לפחות 12 ילדים ובני נוער בעיירה מג'דל שמס שברמת הגולן. למרות שהתגובה הישראלית הראשונית נראתה מדודה, קיים חשש כי האירוע עלול להוביל להסלמה נרחבת.

כתב הערוץ הסעודי אל חדת' זיאד חלבי חשף פרטים חדשים מהדרמה מאחורי הקלעים בישראל. "לאחר למעלה משלוש שעות של דיונים הקבינט נתן ייפוי כוח לנתניהו ולגלנט לקבל החלטות בנוגע לאופי הפעולה הצבאית נגד חיזבאללה בלבנון ובנוגע לתזמון הפעולה. כל השרים הצביעו בעד למעט שניים שנמנעו מלהצביע כדי שלא יאמרו שהם התנגדו לתקיפה בלבנון שהם סמוטריץ' ובן גביר. הם לא הצביעו ולא השתתפו ונמנעו מה שמעיד על כך שהם לא מרוצים ממה ששמעו בדיון ועל כך שייתכן שהתוכניות שגיבשו ראש הממשלה ושר הביטחון מראש הן אלה שיוצאו לפועל בהמשך", אמר בפתח דבריו.

מצור אווירי של שבוע: נסראללה הכניס את לבנון לסחרור אכזרי
נסראללה יודע שהוא על הכוונת: המטרה שתהממם את חיזבאללה כנראה נבחרה

"הצפי הוא שהתקיפה תהיה משמעותיות יותר מהתקיפות הקודמות וייתכן שגם האזורים שיותקפו יהיו שונים אולם מבלי להביא למלחמה כוללת עם לבנון ומטבע הדברים למלחמה אזורית. בישראל נערכים לכמה ימי לחימה עם חיזבאללה. ההחלטה בנוגע לפעולה הצבאית הייתה כמעט מוכנה כשנתניהו הגיע מארצות הברית. גלנט נפגש עם הרמטכ"ל ועם ראשי מנגנוני הביטחון והם קיבלו החלטה בהתאם לשיקול דעתו של הצבא בשלב זה ועל כן תמיד אמרנו שבשונה מההצהרות הפומביות חוצבות הלהבות ששומעים, מאחורי הקלעים המצב שונה מכיוון שהחשבונות הם שונים", טען.

בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בסיום דבריו אמר כי "עיקר מה שנידון בישיבה לא הייתה התקיפה עצמה והמטרות אותן ישראל תתקוף, אלא באלטרנטיבה שהוצגה כיצד חיזבאללה יגיב והאם המצב יגיע לכדי מלחמה כוללת, האם ניתן לעצור את הפעולה על ידי התערבות צדדים שלישיים או לא, שאלות כאלה הועלו בדיון זה". 

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה