יו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לענייני אזור יהודה ושומרון, חבר הכנסת צבי סוכות ("הציונות הדתית") התראיין לאריה אלדד ובן כספית ברדיו 103fm והסביר מדוע הגיע לשדה תימן: "ראיתי סרטונים שלא אמורים לראות ונכנסתי לראות מה קורה. אני רואה את כל ההיסטוריה. הניסיון הזה שמצליח להפוך את מה שקרה הוא פריצה לבסיסי צהל הוא ספין. למקום שאתה לא יכול להיכנס, אני יכול להיכנס, וזה כדי שנוכל לפקח על מה שקורה. אני לא רואה את עצמי משתף פעולה עם הספין הזה".

עוד אמר, שהמחאה קרתה בעקבות אירועים שקרו לאחרונה: "פתאום בחודש וחצי הותר הרסן: הרבה מאוד חקירות בנושא הזה. אנשים שהקדישו את החיים שלהם למען בטחון מדינת ישראל, שעזבו את הבית המשפחה המילואים והעבודה וככה להתנהג אליהם? לא צריך לקבל התנהגות כזאת".  לדבריו, "אף אחד לא מעל החוק. כל דבר שהוא בניגוד לחוק, גם אם אני לא אוהב את החוק, צריך לחקור אותו. אבל יש דרך".

הפשיטה על בית ליד: שוטרים החלו לפנות מפגינים שפרצו לבסיס מצ"ח
המשטרה קוראת למפגינים בשדה תימן להתפנות: "המשטרה תאבד את סבלנותה"

לדבריו, הוא סיפר שבעצם פעל להוציא את האזרחים מהמקום: "עמדתי שם, לקחתי את המגפון וביקשתי מכל האזרחים שנכנסו לשם לצאת החוצה. לא באנו לריב עם הצבא. יש לנו צבא אחד ובאנו לנצח. ועדין התפקיד שלי בתוך אירוע כזה לבוא ולראות מה קורה שם. זה לא אמור לקרות. כשאני הגעתי לשם אמרו לי שבכניסה יש שני עצירים אזוקים מאה מטר פנימה ויש שם בלגן, לכן נכנסתי".

"באו חוקרי מצ"ח רעולי פנים, וחטפו מילואימניקים שמקריבים את עצמם למען מדינת ישראל. אני רואה חיילים גלויי פנים מתעמתים עם חיילים רעולי פנים. זה לא הגיוני. אני באתי כנבחר ציבור ומתפקידי לבקר את פעולות הצבא".

ח"כ צבי סוכות בשדה תימן (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"בסופו של דבר כשאני רואה אירוע בסדר גודל קיצוני, אני לא זוכר אירוע כזה, ולכן תפקידי כפרלמנטר לבוא לשם. בדיוק לכן יש לי כרטיס שמקנה לי להכניס לכל מקום למעט מקרים של בטחון המדינה חברי כנסת במדינת ישראל הם לא רק מיקרופון. בשביל יש את חוק החסינות. זה פיקוח".

נזכיר, כי חברת הכנסת ממפלגת העבודה, אפרת רייטן, שלחה מכתב ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה נגד חברי הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית וניסים ואטורי מהליכוד. לדבריה, "חוק החסינות אינו חל פריצה לבסיסים צבאיים. דרשתי לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת הפורצים, ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין". עוד כתבה: "מדובר במעשי עבירה חמורים, הן מפאת הפגיעה בסמכות צה״ל על בסיסיו, והן מפאת ההפרעה לחיילי צה״ל בעת מילוי תפקידם".