לאחר שחבר הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד) תועד בהפגנה הסוערת בבסיס שדה תימן, מדרבן את המפגינים לפרוץ לבסיס וקורא קריאות "מוות למחבלים", יו"ר סיעת יש עתיד ומרכזת האופוזיציה ח"כ מירב בן ארי פנתה היום (שני)  ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה לפעול להדחתו של ואטורי מתפקיד סגן יו"ר הכנסת.

במכתב ששלחה בן ארי צוין: "אני פונה אליך בדרישה להפסיק לאלתר את כהונתו של חה"כ ניסים ואטורי כסגן יו"ר הכנסת. אני מזכירה לך כי פניתי אליך בדרישה זו בעבר, אולם לא קיבלתי ממך כל תגובה. אירוע ניסיון הפריצה לבסיס צבאי היום, שלהוב המוחים מחוץ לבסיס תוך פגיעה והפרעה לחיילי צה"ל, מחדד בצורה חד-משמעית כי הוא אינו ראוי להיות חלק מנשיאות הכנסת".

ח"כ סוכות מסביר מדוע נכנס לבסיס: "רציתי לפקח על מה שקורה"
הרצוג מגנה: "פריצה לבסיס במעורבות ח"כים - מעשה חמור ולא אחראי"

למעט ח"כ ניסים ואטורי, היו חברי קואליציה נוספים שנכנסו לבסיס ללא אישור. בין היתר תועד ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) כשהוא חודר דרך שער הבסיס למרות שמפקדים דורשים ממנו להימנע מכך, אך הוא בכל זאת פורץ את השער.

ח''כ צבי סוכות מתפרץ לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ח''כ צבי סוכות מתפרץ לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אחרי התקרית הגיבו במפלגתו של סוכות וטענו שפגעו בחסינותו: "אנו מגנים את האלימות כלפי חבר הכנסת צבי סוכות והניסיון הבלתי חוקי למנוע מנבחר ציבור כניסה למקום ההתרחשות כדי לעשות את עבודתו הפרלמנטרית."

עם זאת, "חוק חסינות חברי הכנסת" אינו מקנה להם יכולת להיכנס לבסיסי צה"ל ללא תיאום מראש והסכמת המפקדים. לפי לשון החוק לח"כים יש חופש תנועה מלא לכל מקום במדינה, שאינו שטח פרטי "אלא אם היה האיסור או ההגבלה מטעמים של בטחון המדינה או של סוד צבאי".

מבדיקת מעריב, גורמים משפטיים בכנסת סבורים שהמקרה בשדה תימן לא עומד בחופש התנועה של חברי הכנסת, ועלול להוות לכדי עבירה על החוק.