נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הגיב ברשת X למהומות במתקן הכליאה שדה תימן ובמחנה בית ליד אמש (שני). איש התקשורת שמעון ריקלין קפץ על ההזדמנות והשמיע ביקורת חריפה נגד נשיא המדינה והציבור שהוא לכאורה מייצג. 

הרצוג כתב: "זו מדינת חוק. אני דורש מכלל חברי הכנסת ובמיוחד מהנושאים באחריות - לממש אותה ולהביא להרגעת הרוחות באופן מיידי. על משטרת ישראל להתערב ולפעול מיידית להשבת החוק והסדר". 

לאחר המהומות בשדה תימן: צה"ל בצעד דרמטי נגד "כוח 100"  
אחרי הפריצה לבסיס: השר אליהו צפוי לקבל בשורה גדולה

עוד כתב הרצוג: "אני קורא למפגינים: צאו מן המחנה ותנו לצה״ל לעבוד ולנצח. אנחנו באחד השבועות הקשים והמאתגרים ביותר מבחינה ביטחונית - אסור להכביד עוד על לוחמינו ומפקדינו. בואו נחזק את צה״ל ומפקדיו ונגנה מכל וכל קריאות שרק משמחות את האויבים שלנו". 

ריקלין כתב בתגובה: "זו מדינת חוק? אז מדוע נתת לפורעי חוק אות? זו מדינת חוק? מדוע מעולם לא יצאת נגד חוסמי הכבישים? זו מדינת חוק? מדוע לא אמרת מילה נגד הסרבנים ומפרקי הצבא? זו מדינת חוק? מדוע לא אמרת מילה נגד המאיימים ברצח ראש ממשלה? כי אתה חושב שאתה וחבריך מעל החוק. לא עוד". 

כזכור, אתמול הגיעו שוטרי מצ"ח למתקן הכליאה שדה תימן, שם עצורים בין היתר מחבלי הנוח'בה שהשתתפו בטבח השבעה באוקטובר. מצ"ח הגיעו לבסיס על מנת לעצור 10 חיילי מילואים שחשודים כי התעללו באופן חמור במחבל עצור, שהגיע לבית החולים עם פגיעות חמורות לפני כשלושה שבועות. מיד כשהתפרסמו פרטי המעצר בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, הגיע ציבור גדול מגובה בחברי כנסת, לשערי הבסיס על מנת למחות. חברי הכנסת והמפגינים פרצו לתוך הבסיס ויצרו מהומה, תוך שהם צועקים "מוות למחבלים". 

לאחר מכן התקיימה הפגנה נוספת במחנה בית ליד, לשם הועברו העצורים. גם שם התרחשה פריצה לבסיס.