מלחמת חרבות ברזל: בפתח תוכניתם של בן כספית וינון מגל היום (רביעי), השניים דנו על תולדות האסלאם ועקרונותיו, על הסכמי אברהם והיחסים המתפתחים עם המדינות הסוניות ובנוסף על היחלשות הצבא לכאורה בעשרות השנים האחרונות בתקופה של הסכמי השלום.

אבי יששכרוף שיתף: "פגשתי את הנייה - המסר שלו היה ברור"
אשתו של אחד החשודים בהתעללות במחבל: "מדובר ברוצח, מה אכפת לי מהתחת שלו?"

"אי אפשר לעשות עם האסלאם הסכמים. תראה מה קרה עם הצלבנים. לא יעזור כלום. הם חיים בתודעה של הקוראן. הקוראן כולו זה לתחמן ולעבוד על האויב", חזר ינון להיסטוריה העתיקה והקדומה של האסלאם וניתח את המוסלמים מנקודת מבטו.

"אנחנו חיים בתרבות של פרימיטיבים, שחיים בתודעה של האסלאם מהמאה ה-7 ואין מה לעשות עם זה", הוסיף בתסכולו. "שקט יענה בשקט, זה הכול היה הזיה. אם אנחנו צריכים ללמוד משהו מה-7 באוקטובר זה מה שזה", הסביר בהמשך. 

"את מה שאתה אומר אנחנו יודעים לפני המון שנים", ציין בן. "אם זה מה שאתה חושב למה לא אמרת את זה לביבי? למה היינו צריכים לראות אותו מחבק את ערפאת, משחרר את אחמד יאיסין, למה הוא לא פירק את חמאס. כי לא הייתה לו לגיטימציה? זה לא מעניין, הוא המנהיג", עקץ בהמשך.

הפגנות בביירות בעקבות הניסון חיסול (צילום :רשתות ערביות)

"עוד מעט 50 שנה לשלום עם מצרים, זה 50 שנה של גבול ארוך שלא הפנינו אליו שלוש אוגדות משוריינות. כך גם השלום עם ירדן וכנ"ל עם האמירויות", הסביר כספית. "הייתה פה החלטה של מוחמד בן זייד ואביו שאנחנו משקיעים בחינוך ובכלכלה ומפסיקים את השטויות.

הוא הדביק בזה את מוחמד בן סלמאן מסעודיה", המשיך בן בדבריו ופרש את משנתו על ההבדלים בין הערבים הסונים במדינות המתונות לבין אויבינו הרדיקליים. "ההחלשה של צה"ל של ממשלות רבות לאורך שנים היא פשע נוראי. בריק צודק במאה אחוז. אנחנו צריכים להיות מעצמה על סטרואידים ולא להפסיק להילחם לרגע", אמר בן בהסתייגות מהסתמכות על שלום ובאזהרה לבאות.