שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ח"כ גילה גמליאל, התארחה הבוקר ב'שישי תרבות' של רשת 'משען' עם דניאל רוט אבנרי. השרה התייחסה למספר נושאים בוערים על סדר היום:

גמליאל התייחסה לעסקת החטופים: "מו"מ יהיה תחת אש כדי לזרז את העסקה והלחץ הצבאי מוכיח שזו הדרך הנכונה," אמרה. "ככל שלוחצים על חמאס, יש יותר סיכוי להגיע לעסקה. רק הלחץ הצבאי מביא את חמאס להבין שאין לו זמן בלתי מוגבל."

ביחס לההיערכות לאיומים ולמתקפה אירנית התייחסה השרה ואמרה "אנחנו מוכנים יותר מתמיד לכל תרחיש והציבור צריך להיות ערני ולהישמע להוראות פיקוד העורף," הדגישה. "אנחנו נחזיר את כל החטופות והחטופים ונחזיר את הביטחון לאזרחים בצפון ובדרום." גמליאל הוסיפה כי "כואב לנו יחד עם תושבי הצפון שמפונים מבתיהם, אבל אנו עושים זאת כדי לשמור על חייהם. כשנחזיר אותם לבתיהם זה יהיה כשיהיה בטוח לחזור לשם. לא נחזור ל-6 באוקטובר, למצב שבו מחבלי חיזבאללה על הגדר."

שריפות בצפון, חורשת טל בגליל העליון בוערת (צילום: ענת כפרי)
שריפות בצפון, חורשת טל בגליל העליון בוערת (צילום: ענת כפרי)

גמליאל התייחסה גם לאירועי שדה תימן ובסיס בית ליד ואמרה כי "האירועים בבסיס שדה תימן מורכבים. מחד, אני מגנה בתוקף כל ניסיון לקחת את החוק לידיים ואת הפריצה של חברי כנסת לבסיס צבאי. מאידך, אנו חייבים לחזק את החיילים שלנו ולשמור על זכות החפות שלהם וההתנהלות נגדם הייתה מחפירה.

השרה התייחסה גם לקשיים בקואליציה "השיטה הקיימת מאפשרת למפלגות קטנות לקחת כוח לא פרופורציונאלי ולדרוש דרישות חזיריות. חייבים לשנות את שיטת הממשל בישראל כמה שיותר מהר," ציינה גמליאל.

השרה גמליאל סיכמה: "אנחנו ערוכים לכל התרחישים. מעולם לא היינו ערוכים כל כך. לא נפסיק ולא נעצור עד שנחזיר את כולם הביתה."