הליכוד הגיש הערב (שבת) תלונה במשטרה נגד נחום ברנע בשל הדברים שכתב בטורו האחרון. "פרסומו הוא חלק מגל עכור של הסתה, ששוצף באין מפריע את המרחב הציבורי בישראל, שמאיים להרוס את סדרי השלטון והחברה במדינה. אישי ציבור בעבר ובהווה שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות לכנסת מנהלים הסתה שיטתית - שעה שמדינת ישראל שרויה במלחמה באויבה בכמה חזיתות במהלכה הם קוראים לנקוט באלימות פוליטית", נטען. 

כאמור, העיתונאי הבכיר העלה השערה מפתיעה לגבי תגובה אפשרית של איראן לחיסול אסמאעיל הנייה בטהרן. בטורו ב'ידיעות אחרונות', הציע ברנע כי האיראנים עשויים לבחור במטרה סמלית בישראל - מטוס "כנף ציון", המשמש כידוע את ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברנע הזכיר את האירוע מאפריל האחרון, בו נגרם נזק קל לבסיס נבטים בעקבות תקיפה איראנית. לדבריו, פגיעה במטוס לא מאויש בבסיס זה עשויה לאפשר לאיראן להשיג "ניצחון" סמלי מבלי לגרור את האזור למלחמה כוללת.

מטוס כנף ציון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מטוס כנף ציון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

חברת הכנסת טלי גוטליב הגיבה: "נחום ברנע ׳העיתונאי׳ דינו מיתה או מאסר עולם. כך קבוע בסעיף 99 לחוק העונשין. ברנע משרת ומסייע לאיראן ראש ציר הרשע! בטור שרשם ייעץ לאיראנים לתקוף שוב את בסיס נבטים תוך דגש על פגיעה בכנף ציון". ח"כ קטי שטרית הגיבה: נחום ברנע "עיתונאי" ב"עיתון של המדינה" מייעץ לאיראנים לשגר טיל לעבר מטוס שאמור לשרת את סמלי השלטון בישראל בכדי שיוכלו "לחגוג ניצחון". אין מילים! חרפה עליו ועל העורך שחשב שזה בסדר לאשר את הטור המביש והאנטי ישראלי הזה"