שר החוץ ישראל כ"ץ ושר העלייה והקליטה אופיר סופר נפגשו היום (ראשון) בלשכת שר החוץ בירושלים על מנת לבחון שיתופי פעולה מיידים בנושא עידוד עלייה והקלה בירוקרטית על העולים.

בפגישה, הציג השר סופר את נתוני מתענייני העלייה לישראל מאז ה-7 באוקטובר. על פי נתוני הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה, למעלה מ-7,000 יהודים מצרפת ולמעלה מ-10,000 יהודים מארצות הברית וצפון אמריקה פתחו תיקי עלייה לישראל.

השר כ"ץ בירך על הפעולות שנעשות במשרד העלייה והקליטה לקליטת העולים, ובפרט על הרפורמה להכרה במקצועות הרישוי שעברה הבוקר בישיבת הממשלה, והנחה את אנשי משרד החוץ לקצר בירוקרטיות בנציגויות ישראל ברחבי העולם כדי להקל על אלו שפתחו תיקי עלייה, לרבות בחינת הוצאת אשרות אלקטרוניות.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "העלייה היא אבן יסוד של הציונות וחלק מרכזי מעתידו של העם היהודי. מאז פרוץ המלחמה האנטישמיות זינקה וכמדינה עלינו לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת לעודד את אחינו ואחיותינו בתפוצות לבנות בית בארץ ישראל. על מדינת ישראל להציב יעד ברור להעלאת אלפי עולים בשנתיים הקרובות כסמל לניצחון הציונות מול אויבינו שרוצים להשמיד ולהחליש אותנו".

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "אני מודה לשר החוץ, ידידי ישראל כ"ץ, על הנכונות לסייע ולהירתם למשימה הציונית החשובה של עידוד עלייה לישראל. יש חשיבות רבה להקלה בבירוקרטיה על העולים, ואני שמח על כך ששר החוץ הנחה את גורמי המקצוע לפעול למען העולים".