ממשלת ישראל אישרה את הצעתו של שר העלייה והקליטה, אופיר סופר להסרת חסמים לתעסוקת עולים חדשים. ההחלטה מתייחסת להסרת חסמי רישוי ועידוד העסקת עולים במטרה לעודד העסקת עולים וכך גם לעודד עלייה לישראל.

ההחלטה צפויה להשפיע על עשרות אלפי עולים בכל שנה, הרווח לקופת המדינה כתוצאה מקיצור הליכי הבירוקרטיה יהיה לפחות 1.5 מיליארד ש"ח ב-10 שנים והיא צפויה לעודד יותר עולים ממדינות מתקדמות לעלות לישראל.

לישראל עולים מידי שנה כ- 10,000 עולים העובדים בתחומים שדורשים רישוי, חרף העובדה שרבים מעולים אלו מגיעים ממדינות מתקדמות ובעלי עיסוק מקצועיים ביותר, הם נדרשים להליכי רישוי מסובכים שלוקחים זמן רב. החלטת הממשלה צפויה לקצר דרמטית את משכי זמן הרישוי ולפתח את המשק הישראלי.

ההחלטות המשמעותיות התקבלו נוכח גילויי האנטישמיות בעולם בפרט עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", הצפי לעלייה משמעותית ממדינות המערב אשר תכלול עולים משכילים רבים וכן בעלי מקצועות הדורשים הכרה ברישוי. אלה מגבירים את הצורך בייעול הליכי רישוי בכדי לאפשר את השתלבותם המהירה של העולים בשוק העבודה. מלבד האינטרס הלאומי שבקליטת יהודים באופן מכבד אשר יאפשר להם לעסוק במשלח ידם, וכדי שאלה יוכלו לממש את חופש העיסוק, לקליטה יעילה של גלי עלייה משמעותיים ישנו קשר חיובי לפריון העבודה במשק, כפי שהציגו מספר מחקרים כלכליים שבחנו את הנושא.

בהמשך להחלטות ממשלה קודמות ולהחלטת ממשלה מס' 932 מיום 27 לספטמבר 2023 של שר העלייה והקליטה, אופיר סופר בדבר הסרת חסמים בירוקרטיים ורגולטוריים בהליכי הרישוי, וכן על מנת לסייע לעולים במיצוי הפוטנציאל המקצועי שלהם תוך קידום השתלבותם במקצועות הנדרשים בשוק העבודה בישראל.