המשטרה פתחה היום (שני) תיק נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בגין דבריו על מרי אזרחי לכאורה. על הפרקליטות לאשר את המשך החקירה. את הדברים אמר ברק בשבוע שעבר במהלך הפגנה בקפלן בתל אביב. 

בעקבות כך פנה ארגון 'בצלמו' למשטרת ישראל והגיש תלונה על הסתה והמרדה. ואכן הבוקר נמסר לו שהמשטרה פתחה בתיק חקירה ומחכה להחלטת הפרקליטות. החקירה תיפתח בכפוף להחלטת הפרקליטות.

אחרי הנייה ודף: סינוואר וחמאס חוטפים מכה אנושה וכלכלית
סער לא על הפרק: השם החדש שנתניהו שוקל לתיק הביטחון | פרסום ראשון

במכתבו, הדגיש מנכ"ל הארגון שי גליק כי לא רק דבריו של ברק מהווים הסתה והמרדה הפרת הסדר הציבורי בימי שיגרה, בימי מלחמה הדבר חמור שבעתיים. גליק ציין עוד שאין זו הפעם הראשונה שהוא מסית וממריד, כך למשל בעבר אמר בחודש יוני 2023: "עלינו להחריף את המאבק ולפנות לאי ציות אזרחי. אני קורא לכל אזרח להכין את עצמו למבחן הזה של אי ציות אזרחי, ולהיענות לקריאה כשתבוא".

בנוסף בחודש ינואר, קרא למרי אזרחי וחסימת כבישים, ובראיון שהעניק לעיתון הארץ בחודש פברואר, צוטט כמי שקרא לא לציית לחוק. "אודה לפתיחת חקירה באופן דחוף. החוק שווה בפני כולם", כתב.

גליק סיים וכתב כי לא ייתכן שתהיה איפה ואיפה במערכת החוק. חובה לזמן אותו לחקירה. במכתב שנשלח לגליק על ידי עו"ד שמואל לרמן  ממדור חקירות במשטרת ישראל נכתב בין היתר: "בגין האירוע - נפתח תיק חקירה במשטרת תל אביב".

כידוע, הסמכות להורות על פתיחה בחקירה בעבירות הסתה והמרדה נתונה למחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה. לאחר בחינת התיק במשטרה, יועבר התיק לעיון והחלטת המשנה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה (תפקידים מיוחדים).

מחאה למען החטופים (צילום: ללא)

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "המציאות בה אנשי שמאל מסיתים וממרידים שוב ושוב ואפילו לא מזומנים לחקירה בעוד אנשי ימין נשלחו לכלא על דברים פחותים בהרבה הינה הזויה ומראה על אכיפה בררנית. אנחנו דורשים מפרקליטות המדינה להורות מידית על הגשת כתב אישום נגד אהוד ברק ".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ קרויזר: "הגיע הזמן לשים סוף לחגיגות של המסית הלאומי עם החם צוואר, שדברי הבלע שלו בשעת מלחמה פוגעים בביטחון ובחוסן החברתי. האיש המופקר, האלים והמסוכן הזה שטיפח ועודד ערב המלחמה את תופעת הסרבנות בצה"ל, דאג לפורר את החברה הישראלית והלהיט את הרחובות באופן שיטתי, שב וקורא באין מפריע למרי אזרחי שכולל אי ציות לחוק ומצור על הכנסת. מדובר בחציית כל הקווים האדומים, ואני ושאר אזרחי ישראל מצפים מהפרקליטות לא למסמס את התיק ולחקור ברצינות את מניעיו". 

"דין ברק כדין כל אזרח מן השורה, ללא שום הבדל או איתרוג מהמערכת, קל וחומר כשמדובר בראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר שיודע היטב מהן ההשלכות ההרסניות של אמירותיו. יש גבול לטירלול ולהפקרות. ברק מבאיש את ריחה של ישראל בעולם ומבקש לחולל אנרכיה וכאוס בבית. אמשיך לעקוב מקרוב ולדאוג שלא ינהגו בכפפות של משי בשום גורם שמסית נגד מדינת ישראל", הוסיף.