מלחמת חרבות ברזל: האו"ם הודיע היום (שני), כי תשעה עובדי אונר"א יפוטרו לאחר שלקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר. משרד שירותי הפיקוח הפנימי (OIOS) השלים את חקירתו לגבי 19 אנשי צוות אזורי של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), בנוגע להאשמות על מעורבותם בשבת השחורה.

OIOS מצא ממצאים ביחס לכל אחד מ-19 אנשי הצוות של אונר"א שנטען כי היו מעורבים בפיגועים. במקרה אחד לא הושגה ראיות על ידי OIOS התומכות בטענות למעורבותו של איש הצוות, בעוד שבתשעה מקרים נוספים, הראיות שהגיעו לידי OIOS לא היו מספיקות כדי לתמוך במעורבות אנשי הצוות. "ביחס לעשרת המקרים הללו, יינקטו אמצעים מתאימים בבוא העת, בהתאם לתקנות ולכללים של אונר"א", נמסר.

המטרה: נתניהו; חבר פרלמנט איראני - "לא נסתפק בפחות מחיסולו"
חמינאי ביקש להעניש, לא להזהיר: בסעודיה נחרדו מהמשמעות - והסבירו

דובר אונר"א הודה כי "חקירת האו"ם מצביעה על כך שייתכן ועובדי הסוכנות היו מעורבים בתשעה מקרים". כזכור, אונר"א מתמודדת עם אתגרים חסרי תקדים ונמצאת על סף פשיטת רגל בעקבות גירעון שהולך וגדל במקביל לתורמים רבים שמתנדפים, כך פורסם בעיתון אל-נשרה הלבנוני. לפי הדיווח, התקיים בחודש שעבר כנס בנושא תרומות לארגון במסגרת העצרת הכללית של האו"ם במטה בניו יורק. 

בכנס, שהוגדר על ידי אל-נשרה כ"מאכזב", נשאו דברים מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, נשיא העצרת הכללית, דניס פרנסיס, הנציב הכללי של אונר"א, פיליפ לצריני וכ-35 נציגי מדינות באו"ם.

פיליפ לזאריני נציב אונר''א (צילום: רויטרס)
פיליפ לזאריני נציב אונר''א (צילום: רויטרס)

על פי הדיווח, מדבריו של נשיא העצרת הכללית, פרנסיס, עולה כי עתידה של אונר"א לוט בערפל וכי היא נמצאת בסכנה חמורה. לפי פרנסיס אונר"א מתמודדת עם מחסור חמור במימון, במקביל לקמפיין כנגדה. השילוב של השניים מאיימים על מערכות התמיכה הבסיסיות של הסוכנות. למרות שהמנדט שלה נמשך עד 2026, אונר"א על ​​סף קריסה ועשויה להפסיק לפעול כבר השנה, כך לפי פרנסיס.

מדברים שמסרו מקורות פלסטינים לעיתון אל-נשרה עולה כי הם מודאגים מחוסר מסוגלות להתמודד עם הגרעון נוכח היעדר תמיכה כלכלית קבועה והישענות על תרומות חד פעמיות. המקורות הדגישו לפי הדיווח שמצבה של אונר"א "קטסטרופלי" והדגישו צורך במימון קבוע, בקבועי זמן חודשיים או שנתיים. 

תקיפות צה"ל ברצועה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בתחילת חודש יולי הצהיר הנציב הכללי של אונר"א, נצריני, כי המשאבים הכלכליים שעומדים לרשות הארגון בנקודת הזמן הנוכחית מספיקים לחודשיים בלבד, כלומר עד חודש ספטמבר.