נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החליט ליזום שיחה עם מלך ירדן כאנטי-תזה לביקור של שר החוץ הירדני איימן א-ספדי בטהרן. במהלך ביקורו, השר הודיע ​​לאיראן כי ירדן לא תאפשר לישראל להשתמש במרחב האווירי של מדינתה, כפי שסיפר מקור המעורה בפרטים ל-Sky News Arabia.

שאלת מיליון הדולר: מומחה לאיראן מעריך איך תיראה התגובה לחיסול הנייה

לאחר הביקור של איימן א-ספדי באיראן, עיתון "א-שרק אל-אווסט" ציטט מקורות המעורים בתוכן השיחות, כאשר לטענתם "חשיבות הביקור היא במסרים ששר החוץ של ירדן העביר לאיראנים. המסר הירדני לאיראן התייחס ל"ניטרליות של המרחב האווירי הירדני" וגם: "ירדן לא תאפשר להפוך את המרחב האווירי שלה להצגה של פעולות צבאיות".

ממשרד החוץ הירדני נמסר כי א-ספדי יעביר מסר ממלך ירדן עבדאללה השני לנשיא איראן מסעוד פזשכיאן. בתוך כך, מקור איראני רשמי אמר לאל-ג'זירה: "ישראל עברה על כל הטאבו ועליה לשלם את המחיר, ואין לנו ספק שהיא תשלם את זה ביוקר".

משרד החוץ האמריקאי הודיע כי מזכיר המדינה אנתוני בלינקן שוחח עם עמיתיו הקטארים והמצריים והעביר מסר שהסלמה אינה אינטרס של אף אחד.

המלך הירדני הוציא הודעה כי "הפסקת האש בעזה היא הצעד המיידי שיש ליישם כדי להגן על ביטחון האזור ולמנוע מלחמה ועימותים נוספים. המלך אמר שהוא נמצא בקשר עם הנשיא ביידן ו"יש צורך להגיע לרגיעה מקיפה שמונעת גלישה למלחמה אזורית".

נזכיר כי ירדן הייתה אחת המדינות שהשתתפו בקואליציה האווירית במתקפה האיראנית על ישראל באמצע אפריל. זאת, גם על רקע הקריאות הגלובליות לדה-אסקלציה משני הצדדים.

שר החוץ המצרי דן בטלפון עם מקבילו הקטארי בהתפתחויות האחרונות ברצועת עזה ובמאמצי התיווך להגיע להפסקת אש ותיאום כדי להכיל את ההסלמה האזורית, כפי שדיווח ה"רויטרס".