שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, שוחח הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM על המצב הביטחוני המתוח והקריאות לפטר את שר הביטחון יואב גלנט.

על האפשרות לעסקת חטופים אמר: "יש מישהו מאזרחי ישראל שלא רוצה שהחטופים יחזרו לבתיהם? כל עם ישראל מאוחד ברצון להביא את החטופים לבני משפחותיהם. זאת האחריות שלנו, אבל לא נוכל לחתום על עסקה שתאפשר לחמאס להתעצם מחדש ולהתקיף אותנו שוב".

האו"ם סגר חשבון: עובדי אונר"א שלקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר יפוטרו
בדרך לעסקה? לאחר הלחץ של ביידן - הפור אצל נתניהו כנראה נפל

עוד הוסיף, "אנחנו לשמחתנו מחסלים את ראשי החמאס. בעבר על חיסולים הרבה פחות משמעותיים היינו רואים תגובה משמעותית כלפי ישראל. למה לא ראינו תגובה? כי יש הישגים משמעותיים וגדולים מאוד. ראינו את הפעילות החשובה שבוצעה כנגד עמדות חשובות, ברפיח ובציר פילדלפי. עכשיו כשהחמאס גוסס, אם נצא מציר פילדלפי נחבר אותו למכונת הנשמה. לא צריך הדלפות מבית שמרביתן לא נכונות, צריך להפעיל את הלחץ על החמאס".

"אנחנו לא נצא מעזה עד אשר אחרון החטופים יחזור למשפחתו, ומי שלא בחיים יגיע לקבר ישראל", אמר השר כהן, "וכן, אנחנו מוכנים לעשות כברת דרך משמעותית, אבל לא נסכן שוב את תושבי חבל תקומה. זה לא אנחנו ואתם, זה כולנו ביחד".

"נעשים דיונים מדי שבוע ועולים כל הנושאים", אמר בהתייחסות לאסטרטגיה המלחמתית, "כל אחד אומר את דעתו, וכל אחד שאומר כך או אומר אחרת. יש דיונים יותר תכליתיים, והכל נסקר ומדברים על הכל. מדינת ישראל מתמודדת עם שבע חזיתות שונות. מדינת ישראל לא נלחמת עם ארגון טרור, היא נלחמת מול איראן".

הפגנה איראנית אנטי-ישראלית (צילום: רויטרס)
הפגנה איראנית אנטי-ישראלית (צילום: רויטרס)

"הציבור הישראלי צריך להמשיך בשגרת חייו. ברגע שיהיה משהו לעדכן את הציבור, נעדכן אותו. ראיתי את עם ישראל ממשיך בשגרת חייו. הייתי אתמול בצפון גם במרכזי הקניות, וגם במקומות נוספים. אין מקום להיכנס לפאניקה", הוסיף ואמר, "אנחנו פועלים להכות באויבנו. יש תכנית. מדינת ישראל לא בחרה את המלחמה הזאת, היא נכפתה עלינו. תראו מה קורה בעזה, איך 7 באוקטובר הפך להיות מתקפת ההתאבדות של חמאס ושל ראשיו".

על הקריאות לפטר את גלנט אמר השר כהן, "אני חושב שבזמן שאנחנו במלחמה זו לא העת לעשות שינויים פרסונליים. צריך להגביר את שיתוף הפעולה. צריך להיות ממוקדים באתגר הביטחוני שיש לנו. לא אמרתי שהשר מדליף, יותר קוראים לזה תדרוכים ברמה האישית".

"דרך הימין היא נכונה. לנו יהיה קשה מאוד לשכוח את בנט בתקופתו כראש ממשלה כשהפך את מנסור עבאס לאיש המשפיע ביותר בממשלת ישראל. אני בעד שתקום ועדת חקירה מלחמתית, ברגע שתסתיים המלחמה. מפקדים וחיילי צה"ל צריכים להיות עכשיו עסוקים בהכרעה ובניצחון מוחץ, ולא עם עורכי דין", סיכם.