יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה, ביקר אתמול (רביעי) במטה הארצי של ארגון המתנדבים הלאומי - איחוד הצלה בירושלים, והתוודע להיערכות האדירה של הארגון על רקע האיומים של איראן וחיזבאללה, והסלמת הלחימה בגבול הצפוני. אוחנה נפגש עם הנהלת הארגון, עם מתנדבים ומתנדבות, והוצגה בפניו הפריסה הארצית מדרום עד צפון של כיתות הכוננות הרפואיות, מערך הכלים הנרחב, והציוד הרפואי המתקדם. 

במהלך הסיור הושק במעמד יו״ר הכנסת רכב טיפול נמרץ 4X4 חדשני וראשוני מסוגו, ממוגן מפני ירי ובעל אלונקות פינוי ייחודיות ומערכת תקשורת מתקדמת, אשר מסוגל לפעול תחת ירי טילים ולתת מענה רפואי מציל חיים במצבי קיצון. רכב זה, אשר מתווסף לשורת כלי החירום המתקדמים של איחוד הצלה, הושק בעקבות הצורך המוכח והמסקנות שעלו בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר.

כמו כן הודגש ליו״ר אוחנה כי בתרחיש בו תהיה נפילת תקשורת במקומות מסוימים והציבור לא יוכל להזעיק עזרה, מתנדבי איחוד הצלה הונחו להסתובב ברחובות עם כלי החירום שברשותם ולהגיש סיוע מציל חיים לכל מי שיזדקק לכך.

מטה הארצי של ארגון המתנדבים הלאומי - איחוד הצלה  (צילום: איחוד הצלה)
מטה הארצי של ארגון המתנדבים הלאומי - איחוד הצלה (צילום: איחוד הצלה)

עוד הוצג בפני אוחנה המחסור המשמעותי במתנדבים, פרמדיקים, חובשים וכן ציוד רפואי מציל חיים בצפון, מה שמותיר פעמים רבות את כיתות הכוננות להתמודד לבדם עם ההשלכות של הלחימה העצימה. על כן, הודגש בפניו כי איחוד הצלה העביר כמויות גדולות של ציוד רפואי אל עבר הצפון, בכדי להגביר את ההערכות של מדינת ישראל במקרה של מתקפה נרחבת מאיראן ולבנון. 

בנוסף, קיבל יו"ר הכנסת סקירה רחבה ומקיפה ממייסד ונשיא הארגון, אלי ביר, על כלל הפעילות מצילת החיים אותה מבצעים כ – 7,000 מתנדבי איחוד הצלה ברחבי הארץ באופן יום-יומי ובייחוד מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, וצפה בעדויות נדירות ומצמררות מה-7 באוקטובר שנקלטו במצלמות המתנדבים בעוטף עזה. 

דובי מייזל, סמנכ״ל המבצעים של איחוד הצלה סקר בפני הנוכחים את הקשר המקצועי של הארגון עם כוחות הביטחון וסיפר על הכוננות התמידית בשגרה ובחרום. בעקבות הציפיה להחמרת המצב הביטחוני על רקע האיומים של איראן ושלוחותיה, נערך איחוד הצלה מבצעית מבעוד מועד מול מנהלי האגפים הרלוונטיים, ראשי הסניפים ברחבי הארץ והרשויות המקומיות.

בנוסף, נקבעו נקודות כינוס סניפיות לתרחישים שונים, ביניהם מצב בו תהיה קריסת מערכות סלולר וקשר ולא יהיה ניתן לתקשר עם המטה הארצי של הארגון. נקודות אלו יהיו נקודות הכינוס הראשונות אליהן יגיעו הכוננים ומהן ייצאו למשימות של הצלת חיי אדם. 

יו״ר הכנסת אמיר אוחנה: ״זהו לא ביקור ראשון שלי כאן ולא אחרון. באתי כדי לומר תודה. אנחנו בשעה קשה ואני יודע כמה עשיתם, כמה אתם עושים וכמה עוד תעשו בע״ה יחד עם גופי ההצלה וכוחות הביטחון של עם ישראל. מי ייתן שהרכב הזה יגן עליכם כמו שאתם מגנים על אזרחי ישראל ובע״ה תשלימו את מלאכתכם ותחזרו ללא פגע״. 
 
אלי ביר, נשיא ומייסד איחוד הצלה: ״התרגשתי מאוד מהערכתו הרבה של יו״ר הכנסת מר אמיר אוחנה לעבודת הקודש של המתנדבים המסורים שבשגרה ובחירום מחרפים נפשם ראשונים למען המטרה הנעלה של הצלת חיי אדם, וערוכים לכל תרחיש לאור האיומים של איראן וחיזבאללה. כמו כן, היה לי הכבוד להציג בפני אוחנה את רכב החילוץ הייחודי והממוגן, אשר נותן מענה מציל חיים גם תחת אש וירי טילים. אנו נמשיך  להעניק סיוע ולהירתם למשימות לאומיות בשגרה ובחירום למען אזרחי ישראל הכל רחבי הארץ״.