על רקע הסערה הציבורית סביב חקירת חיילי המילואים שחשודים שפגעו במחבל נוח'בה שהיה במאסר בבסיס שדה תימן, הפרקליטה הצבאית הראשית האלופה יפעת תומר-ירושלמי תגיע לדיון מיוחד בוועדת החוץ והביטחון ביום ראשון הקרוב לדיון שיהיה סגור לתקשורת, על מנת לענות כל השאלות של חברי הכנסת בכל הנוגע למדיניות החקירות של מצ"ח הפרקליטות הצבאית נגד חיילי צה"ל.

החוק שמונע את חזרה לגוש קטיף יבוטל? המטרה הבאה של חברי הקואליציה
לאחר העימות מול ארדואן: ישראל כ"ץ פותח חזית גם מול הנורווגים

כזכור לפני כשבוע וחצי יו"ר הוועדה יולי אדלשטיין זימן את הפצ"רית לדיון חירום אחרי האירועים בשדה תימן, אך היא בחרה שלא להתייצב בכנסת ושלחה במקומה את התובע הצבאי הראשי אל"ם מתן סולומש, עובדה שגררה ביקורת רבה בקרב חברי הוועדה.

מיד אחרי הדיון הבהיר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, שהוא יקיים ישיבה נוספת, אז ידרוש שהפרקליטה הצבאית הראשית תגיע בעצמה. לדבריו: "קיימנו דיון דחוף בנושא מעצר הלוחמים והתנהלות הפצ"רית והמשטרה הצבאית".

"לצערי, הפצ"רית בחרה או הונחתה שלא להגיע לוועדה. אני מודיע כבר עכשיו כי נקיים דיון נוסף בו היא תידרש להופיע בפני הוועדה ולספק תשובות הולמות לגבי מדיניות החקירות. אני שמח שראש אכ"א פסק בצורה מהירה כי התנהלות הצבא בנושא זה לא הייתי נכונה ומקרים דומים לא ישנו". 

הפעם לשכת הרמטכ"ל אישרה את ההזמנה והודיע שהאלופה יפעת תומר-ירושלמי תגיע לדיון בכנסת. בדיון עצמו אמר ראש המטה של ראש אכ״א שהגיע לדיון שדרך המעצר של אותם חיילי מילואים, כאשר חוקרים פשטו על בסיס שדה תימן כרעולי פנים וללא זיהוי: "הייתה שגיאה".

בעקבות דרישתו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר רמ"ט אכ"א כי הופקו לקחים ונעשתה טעות בנוגע להתנהלות המשטרה הצבאית באירוע מעצר הלוחמים אתמול, ואירועים שכאלה לא ישנו שוב.