הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את ההחלטה על הליך מינוי  נציב שירות המדינה הבא. זאת, לאחר סיום כהונת הנציב הנוכחי בסוף החודש.

האופן שבו תיקבע ההחלטה צפוי להיות שונה מזו שהציעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. בעוד שהיועמ"שית קראה לוועדת איתור שתהיה בשליטה שלה, הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מדברת על מינוי של הנציב כפי ששר הביטחון ממנה רמטכ"ל - זאת באמצעות בחינת המועמד על-ידי הוועדה המייעצת למינויים בכירים לשירות המדינה (ועדת גרוניס).

מומחה לאיראן לערוץ הסעודי: התקיפה תהיה היום או מחר וזאת תהיה עוצמתה
"סינוואר יעדיף למות במנהרות מלהגיע לעסקה": ישראל לוקחת הימור מסוכן?

כזכור, ישיבת הממשלה בסוגיה, התקיימה יחד עם היועמ"שית בסוף החודש שעבר. במהלך הישיבה התפתח עימות מילולי בין מספר שרים ליועמ"שית ולמשנה שלה, גיל לימון. לאחר שבהרב-מיארה קבעה כי ראש הממשלה לא יכול למנות בעצמו את נציב שירות המדינה הבא ושיש לשמור על הנוהל של בחירת הנציב על-ידי ועדת איתור, אמר המשנה לימון במהלך הדיון: "לגבי הרכב הוועדה, אפשר לשפר אותו. אני מציע הצעה פרקטית - שהממשלה תקבל את ההמלצה להקים ועדת איתור וננהל שיח על הרכב הוועדה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על מג׳דל שמס. קרדיט: דוברות ראש הממשלה (צילום :דוברות רה"מ)

השרה גילה גמליאל אמרה: "אני מאוד אוהבת ומעריכה אתכם, אבל הלכתם צעד אחד רחוק מדי". דודי אמסלם הוסיף: "יש החלטת ממשלה, איך הגעת לוועדת איתור? ואתה קורא לה וולונטרית? אתם מנהלים את המדינה. תכף תבקשו שגם את השרים תמנה ועדת איתור!  אתה והבוסית שלך מסכלים לי דברים, הכול פה התהפך, אותי בחרו יותר ממיליון איש. אתם יוצאים מנקודת הנחה שכולנו פה עבריינים".

השר קרעי האשים: "זה ניגוד עניינים חמור. זה כאילו תלך ליועץ עסקי והוא יגיד לך 'את כל הכסף שלך תשים בחשבון שלי'. אתם בעצם הופכים את חוות הדעת, היועמ"שית שמה את עצמה מעל החוק ומעל הממשלה - היא הופכת את עצמה לגוף שממנה בפועל. אני רואה כאן ניסיון לכבוש בכוח הזרוע את המעוז של נציבות שירות המדינה. לא יכול להיות שהממשלה מתפרקת מסמכויותיה. צריך לדחות את ההצעה של היועמ"שית!"

ראש הממשלה נתניהו עצמו, טען כי "בסוף זה ויכוח על מהות הדמוקרטיה. האם אנחנו הולכים למודל ניאו אפלטוני שבו מלך פילוסוף הוא זה שממנה את השומרים שאי אפשר להחליף אותם ולציבור אין השפעה עליהם. או שאנו הולכים למנגנון דמוקרטי שבו הציבור ממנה נבחרים ובהתאם לרמת הביצוע שלהם הוא מחליט אם להשאיר אותם בתפקיד אחת לארבע שנים".